Är det någon som vet om det finns & isf var man kan inhandla en spraylans/skumlans eller vad det nu heter. Vill ha tag i en som är justerbar & som man kan koppla till trädgårdsvattenslangen med Gardena-koppling, för att kunna blanda in rengöringsmedel/gödning eller likande med t.ex. förhållande på 1:1, 1:5 eller 1:10, eller vad man nu skulle behöva.

Någon som vet?
 
Jag köpte en till högtryckstvätten från bollnasbilvard.se. Den har standard rör-gäng där adaptern sitter så det borde inte vara något problem att få på en Gardena koppling där.

Edit: rätt webadress är en fördel...
 
Redigerat:
Handlade en sådan "Car Foam Gun" nu i våras från BB & använde den idag för första gången för att testa spraya ut Biltemas "Bensaltensid", Didecyldimetylammoniumklorid , Alg- och Mögelrent / Facade Cleaner http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Rengoring/Alg--och-mogelrent-36726/

Sprayade ut det på en trädäcksaltan samt lite vägg.

Det går väl förvisso bra. Det skummar ut & ca en meters räckvidd (kanske lite mer). Så för mark & väggytor fungerar det. Jag tänkte även använda den för tak, men då får man nog ha takyta som inte lutar allt för mycket, så man kan gå på taket, iom den korta räckvidden. Det blir svårt för mig med närmare 40graders taklutning. Får finna en annan lösning med bättre räckvidd för det ändamålet.
 
För just tak kan jag rekommendera "TakGTI" och då menar jag faktiskt inte vätskan i (där verkar Biltemas Facade Cleaner fungera precis lika bra) utan själva flaskan. Bara att koppla på slangen med maxtryck så når man lätt fem sex meter i alla fall, med vinden i ryggen längre. TakGTI är dyr i jämförelse men köper man den bara en gång för flaskans skull så blir det ju inte så farligt.

Detta är inget jag kommit på själv utan jag hittade tipset här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.