Jag tänkte demontera/byta mina sidorutor fram på min bil.
Är det någon som har en instruktion eller en sprängskiss?
Det är en BMW 125d F20 2012.
 
Här hittar du sprängskissar för dom flesta BMW-modeller (kollade bara snabbt nu att F20 finns där, men letade inte vidare efter sidorutorna): http://www.realoem.com/
 
  • Gilla
sblixten
  • Laddar…
bjoar564 skrev:
Här hittar du sprängskissar för dom flesta BMW-modeller (kollade bara snabbt nu att F20 finns där, men letade inte vidare efter sidorutorna): [länk]
Jag hittade vad jag var ute efter. Dock lite otydligt hur vissa saker sitter ihop.
Får fundera lite på om jag fixar det där utan att dra sönder en massa plastdelar.
 
bjoar564 skrev:
Det kanske är dessa du redan hittat, men kolla annars om någon av dom kanske ger lite mer info. Det är dom tre jag hittade som verkar ha med dörrsidor/sidofönster/fönsterlift att göra:

[länk]
[länk]
[länk]
Jo, det var de jag läste.
Jag kan dock inte utröna var jag skall börja slita utan att något går sönder, så det blir nog till att avlägsna solfilmen trots att den har 75% ljusgenomsläpp och egentligen uppfyller reglementet.
 
70% på sidorutan fram och den är väl redan tonad från fabrik ner till det, har du då lagt på en solfilm med 75% genomsläpp så klarar du knappast kraven
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.