I vårt nya hus har vi avnågon anledning ingen belysning över köksbänkarna. Varför har man spottar i stället för lysrör? Bättre beslysning, billigare eller vad? Funderar på hur vi ska göra! Om man väljer spottar, kan man få de tex. monterade på den "planka" som man sedan monterar upp under skåpen? Eller måste de fräsas in under själva skåpen? Det sitter en list i framkant som skulledölja en eventuell "planka". Eller blir det bättre beslysning med lysrör?

Tacksam för lite tips! :)
 
Jomen visst vet ni väl det? ??? :D
 
Fasting65 skrev:
Jo, men vi har ju diskuterat detta för ett par veckor sen.... och sen kom frågan upp igen...Aja, här är två länkar du kan läsa:

Första diskussionen
[länk]

och andra:
[länk]
Taaaack! Jag är tydligen värdelös på att söka i forumet... :-/

Problemet är att jag känner mig inte ett dugg klockare! ;D som vanligt... ;) Det var ju råsnyggt med spottarna, det måste jag ju erkänna. Frågan är bara hur det skulle göra sig i just VÅRT kök som är "gammalt"... Äsch jag får försöka få fram bilder och be om hjälp igen. Då ska jag leta fram denna tråden... :D
 
Hej,
Halogenspottar tycker jag ger ett mjukare, varmare och mer avslappnade intryck än lysrör. Vi köpte IKEAs system när vi byggade om vårt kök i våras. Går att kombinera och anpassa i ett antal olika kombinationer, med ex. eluttag.
//GoForIt
 
Är det inte lite av en trend just nu att ha spottar överallt? 8)
 
Hej.
Ny belysningsteknik med ljusfiber ger dig möjligheter och variationer för att skapa stämningsfull belysning. Enkel att installera , underhållsfritt och driftsäkert . "Bara ett allternativ till spottararna."
 
Jo, det är en trend att gödsla med spottar. De sista tappra står emot
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.