Jag vill ha spots med skymningssensor över vardagsrumsfönstret. Har ni förslag på hur man kan placera spots bakom gardiner?...Man skall ju helst ha en horisontal "bräda" eller liknande att placera spotsen i, eller en kornisch kanske. men jag har IKEAs kvartal system med skenor som gardinerna sitter fast i. Finns det någon som har gjort något liknande?

Tänkte för övrigt använda NEXAs trådlösa skumningssensor som jag placerar ute på balkongen. Sposten kopplar jag till en NEXA sändare inne i lägenheten.
Sen när man kommer från jobbet på kvällen hem så lyser spotsen så fint på blommorna i fönstret :)
 
Kan du inte placera spottarna högst upp i fönsternischen? Eller har du ingen nisch?
 
precis har ingen nisch,spots med väggfäste skulle vara bäst, eventuellt om man har ett gardin som går helt upp till taket så skulle man inte se dom om man monterade dom i taket, går säkert tom att limma fast dom i betongtaket...
 
Du kanske kan montera spottarna ovanpå själva gardinskena och vinkla dem så att de lyser ner bakom gardinen? Skenan är ju ganska bred.
 
Min skena (IKEAS) är väldigt smal men jag köpte en av Clas Ohlsons LED kit med 3 spots. Sitter fastlimmad i taket med dubbelhäftande tejp (ja dom är så lätta att det sitter fast), sen drog jag sladdarna i vita kabelkanaler. Ända kruxet är att sladden med kontakten som skall till vägguttaget inte räckte till så här måste jag skarva...Vet någon om denna kabeln är jordat? jag måste klippa och skarva den så att den räcker ner till vägguttaget.
 
Är det sladden till transformatorn du menar?
Den brukar inte vara jordad. Kan du inte komplettera med en vanlig skarvsladd?
Alternativt kan du ersätta sladden med en längre om du kan skruva isär transformatorn.
 
precis,sladden från transformatorn är för kort för att räcka ner till vägguttaget.bra förslag att förlänga redan från transformatorn..sen finns det kanske smidiga skarvsladdar för dom smala kontakterna?
 
Tack, köpte skarvsladden och det får duga än så länge, den döljs bakom gardinet iaf :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.