Funderar på om man kan få spotlights i taket i köket via Älvsbyhus eller om man måste anlita egna hantverkare för detta.

/Henrik
 
Vi sk aha spottar i vårt kök i et Jorduglan. Det kostar ca 800kr st. Detta pga att varje spot har en egen liten "låda" . de utvecklar mycket värme.
Varje spot du sätter in så halveras din isolering mot taket i det område där du sätter spoten. Det e den info vi har fått av LBhus.

 
Du kan inte få spottarna via Ä-hus men tala med elektrikern första monteringsdagen så kan han säkert hjälpa dig, det gjorde våran i alla fall, han var dock lite stressad så jag fick hjälpa till själv oxå. Det måste ju göras 1:a eller 2:a monteringsdagen innan snickarna sätter innertaket p.g.a att man fäller upp en form av burkar i taket och efter dom satt innertaket så monteras själva spotligten.
 
Bryter in här lite osse.. Klart intressant och gav mig en idé/tips.. Fast 800:- styck låter lite overkill för min del..

Kosmos >>> Du har en nån bild på hur det ser ut? Asså som du har det, färdigmonterat.
 
Mercafreak skrev:
Vi sk aha spottar i vårt kök i et Jorduglan. Det kostar ca 800kr st. Detta pga att varje spot har en egen liten "låda" . de utvecklar mycket värme.
"min" elektriker tar 400+moms för samma installation.............
 
Men är det någonting "din" elektriker gör efter huset är färdigt, eller skall man bestämma sig för det innan (till det priset då alltså..). det blev lite rörigt, ::) vad jag undrar är om det blir dyrare än 400kr att göra det sedan?
 
Nja kolla på hemsidan, där syns dom ju lite dock inte alla, men om du vill ska jag kunna fixa bilder på det


Vi betalade ca 500:- per spotlight

 
Ahhh, okej.. missa att ni hade websida.. Ska kolla lite där...

Jaja, okej... Jo ser lite hur det blir där... tack.
Kul och se lite monteringsbilder när huset sätts på plats osse..
 
Kosmos: hur många spots har ni i köket?

/H
 
Vi har 5st. köket och 6st. i hallen/gången


Kristoffer
 
Finns en spotligt som heter winga som man kan sätta i vanlig a-dosa ovan innertak. Kostar ca 200:-/st. Är ett lättare alternativ. Satte själv in 13st i köket och 6st i hallen i vårat höner.
 
Spotlight.....
 
var kan man köpa såna spots?

hur har du placerat 13 spots i köket? hur många ligger längs diskbänken?

/H
 
Vi har oxå tänkt att vi ska ha "spottar" i vårat Tyr. Går det med i stort sätt vilka takspottar som helst eller är det något man måste tänka på? Priserna verkar variera kraftigt har jag sätt.

/Gammelmormor
 
Jag har satt 10 st "mellan" tvättstugedörren och fönstret ovanför arbetsbänken och sen sitter det 3st mellan skafferiet och lilla väggen vid kylen. Jag köpte mina på ahlsell men jag tror storel har dem också. Annars finns det säkert andra firmor som kan ta hem dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.