Har tänkt fälla in små spotlights i taket, som så många andra nu för tiden...

Men problemet är att jag vill ha dom vinklingsbara i sidled och roterbara ca 360grader, och dessutom för 230v!

Har letat mig fullständigt sönder och samman efter detta! Finns både vinklings- och roterbara, men 12v. Finns vinklingsbara 230v. Men ännu har jag inte hittat den fulländade kombinationen både roterbara/vinklingsbara och 230v.

Någon som vet?

(och fråga mig inte varför jag prompt vill ha 230v, det bara är så! ;))
 
Skyll dig själv 230 är odugligt i spotlights sammanhang.
 
Kolla på http://www.elbutik.se/?category_id=6370

Lumiance Inset Trend Swing, svensktillverkade, mycket diskreta. har själv den vita med lite olika ljusstyrka och vinklar.
Ljuskällor finns med 20, 25, 35, 40 och 50W, Ljusvinklar 25, 36, 40 och 50°.
 
Johan Gunverth skrev:
Kolla på [länk]

Lumiance Inset Trend Swing, svensktillverkade, mycket diskreta. har själv den vita med lite olika ljusstyrka och vinklar.
Ljuskällor finns med 20, 25, 35, 40 och 50W, Ljusvinklar 25, 36, 40 och 50°.
Är väl dock bara vinklingsbara till höger och vänster, ej vridbara så man kan snurra dom åt vilket håll som helst?

Vad menar du med ljusvinklarna, kan man vinkla lampan ända upp till 50 grader? Är det fasta hack alltså? Eller är det ljusspridningen från glödlampan du menar?
 
Halling skrev:
Är väl dock bara vinklingsbara till höger och vänster, ej vridbara så man kan snurra dom åt vilket håll som helst?

Vad menar du med ljusvinklarna, kan man vinkla lampan ända upp till 50 grader? Är det fasta hack alltså? Eller är det ljusspridningen från glödlampan du menar?
Du kan snurra runt armaturen 360°, men det är mer för installationen. Inte för att skoja till det med riktningen varje dag.
De värden jag nämnde i slutet är ljuskällans egenskaper, inte något man kan ställa in i armaturen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.