Iom IPED så får man leta alternativa lösningar.

Någon som testat/använder sporify? Funkar det bra. Saknar en inbjudan. Någon som har en över?
 
Skulle jag också vilja ha en...


Mvh
/Nicklas
 
petersk skrev:
Iom IPED så får man leta alternativa lösningar.

Någon som testat/använder sporify? Funkar det bra. Saknar en inbjudan. Någon som har en över?
Använder Spotify, fungerar kanonbra. Rekommenderas.
 
använder spotify med mitt bredband från tre,
Spotify är otroligt bra det överförs väldigt liten mängd data och det krävs ingen större bandbredd.
 
Det fungerar imponerande bra men låter...inget vidare... Jo, jag är lite känslig. Och det beror lite på vilken musik man lyssnar på.
 
På vilket sätt låter det inget bra?
 
Jag håller med om att det inte går att jämföra med att lyssna direkt från CD i stereon, men sedan är det väl inte tänkt att känsliga öron ska låta Spotify ersätta skivsamlingen. Å andra sidan ersätter inte 192 kbps MP3 (Spotify använder OGG/Vorbis) några CD om jag lyssnar via stereon. Slölyssna på jobbet och vid datorn eller som en gigantisk spellista vid sociala sammankomster, där kommer Spotify till sin rätt.

Summa sumarum - Jag anser att Spotify funkar lika bra som 192 kbps MP3 på disk. Baksidan är att vissa gnedna skivbolag och ännu gnedare artister inte vill haka på tåget.
 
Mest imponerande med spotify är att det går så rasande snabbt, börjar streama så fort man trycker på en låt, ingen buffring alls o tala om. Supersnabb sökning oxå..
Jag är helnöjd.. :)
 
Andreas_Hansson skrev:
kolla här
[länk]
brukar finnas
Tack för tipset! Fick ett pass och lyssnar just nu på Sly and the Family Stone - det förgyller min 1:a maj!
 
Eller så går man in på tex justmusicstore.com och köper låterna och gynnar artisten.

en låt kostar runt 0.15 $
 
Tack för tipset! Nu börjar vi snacka seriöst alternativ till nedladdning.
Drygt en spänn låten eller tio spänn för en skiva kan man inte klaga på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.