Finns det två olika splitterskydd till sänksågen?
Är plastlisten som sitter på kanten på skenan samma sak som splitterskydd?
Hur fungerar splitterskyddet eller möjligtvis skydden?

Är det nån i träsket som kan vara tjäck och förklara för mig som inte ramlat ner i det svart-göna avgrundshålet ännu ;)
 
strösselhuset skrev:
Finns det två olika splitterskydd till sänksågen?
Är plastlisten som sitter på kanten på skenan samma sak som splitterskydd?
Hur fungerar splitterskyddet eller möjligtvis skydden?

Är det nån i träsket som kan vara tjäck och förklara för mig som inte ramlat ner i det svart-göna avgrundshålet ännu ;)
Ja, det finns 2 olika splitterskydd, ett par vardera sidan av snittet. På sidan som ligger under skenan består splitterskyddet av en gummiflärp som du sågar av första gången du använder sågen. På andra sidan består splitterskyddet av en plastbit som skruvas fast på sågen.
 
Daniel_N skrev:
... På andra sidan består splitterskyddet av en plastbit som skruvas fast på sågen.
som du oxå sågar sönder/till första gången du använder den...:)
 
Tack för hjälpen, nu förstår jag.

Sågen är beställd och jag väntar på leverans.
Detta är första festool-prylen, jag undrar hur djupt träsket är :eek:

För övrigt måste festool-fabriken gå bra eftersom man sågar sönder grejerna första gången man använder dem :D
 
strösselhuset skrev:
Tack för hjälpen, nu förstår jag.

Sågen är beställd och jag väntar på leverans.
Detta är första festool-prylen, jag undrar hur djupt träsket är :eek:

För övrigt måste festool-fabriken gå bra eftersom man sågar sönder grejerna första gången man använder dem :D
Om du någonsin köper MFT bordet kommer du at inse att det är konstruerat så att köparen skall såga sönder det och köpa nytt efterhand. Mycket bra affärskoncept.

--- Mats ---
 
Ja, eller investera i en LR32 för att borra egna nya bordsskivor ;)
 
Såga sönder det?????????!?!?

Så länge man inte håller på att mixtra med för många olika klingor så behövs den nästan aldrig bytas ut.

Hela grejjen med listen är ju att den ska anpassas efter den klinga som används, därför sågas den "sönder" för att den ska sluta tätt mot klingan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.