Hej.

När jag var i polen och tittade runt så hittade jag en inbygnadshäll där touchknapparna inte satt på glaset i sig utan på en aluminiumlist i nedre kanten av hällen.
Dock så var denna inte en induktionshäll som jag vill ha.
Det enda liknande som jag hittills hittat (kan inte påstå att jag sökt på alla tillverkares sidor än) är AEGs modulhällar.
Så min fråga till detta ärade forum är om någon kan hjälpa mig att hitta en sådan häll.

Anledningen att jag vill ha en knapparna på detta sätt är för att jag tycker att hällar med knapparna i glaset är så sega, speciellt om det stänkt fett på dem och man ska försöka ändra temperaturen eller sätta på en ny platta...frustrerande. (I-landsproblem, jag vet)
 
Hej, Siemens har induktionshäll med med alu-list nedtill med reglering av häll på listen.
Den finns i tre storlekar, 600mm, 700mm samt 800mm.
Den som är 600 mm bred heter EH76P501E och sälj endast i PLUS-sortimentet, du kan alltså bara köpa dem genom köksfackhandeln ej stora kedjor som Elgiganten mm...

Vänligen Jennifer
 
Totte_S
Vid en googling på EH76P501E ger första träffen en vink om att den finns att köpa på Inwarehouse för 8590 kr, så det verkar gå bra att hitta den utanför kökshandeln ;)
 
Jennifer_1 skrev:
Hej, Siemens har induktionshäll med med alu-list nedtill med reglering av häll på listen.
Den finns i tre storlekar, 600mm, 700mm samt 800mm.
Den som är 600 mm bred heter EH76P501E och sälj endast i PLUS-sortimentet, du kan alltså bara köpa dem genom köksfackhandeln ej stora kedjor som Elgiganten mm...

Vänligen Jennifer
Någon som vet modell för den som är på 700 mm?
 
Tackar.
EH77P501E är exakt den jag är ute efter.
 
Hemmakatten
Även om vitvaran tillhör PLUS-sortimentet som bara säljs av köksfackhandeln, så går det bra att bara köpa själva vitvaran hos kökstillverkaren. Man behöver alltså inte köpa deras kök för att få köpa vitvaran. Åtminstone var det så för oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.