K
Halloj,

Någon som känner till en spisfläkt som har en potentialfri kontakt som ger en slutning när man slår på någon av fläktlägena?
Jag vill få en indikering till FTX att dra ner på frånluftmotorn under tiden som spisfläkten går.


OBS, spisfläkten har en egen imkanal och går ej via FTX aggregatet!

KLollat med Franke och Cylinda, men dom hade inte det jag eftersökte.
 
Om inte annat så finns det strömreläer som drar vid viss strömförbrukning, lite pilligt att få till kanske, men kan i alla fall vara en plan B
 
K KjellTimell skrev:
Halloj,

Någon som känner till en spisfläkt som har en potentialfri kontakt som ger en slutning när man slår på någon av fläktlägena?
Jag vill få en indikering till FTX att dra ner på frånluftmotorn under tiden som spisfläkten går.


OBS, spisfläkten har en egen imkanal och går ej via FTX aggregatet!

KLollat med Franke och Cylinda, men dom hade inte det jag eftersökte.
Hur gick det med detta?
 
K
Hittade ingen färdig produkt, så jag la det åt sidan.
 
K KjellTimell skrev:
Hittade ingen färdig produkt, så jag la det åt sidan.
Synd! Jag tror att det är en del som har samma intresse men saknar en del kunskap för att realisera det hela på egen hand. Så om någon kunnig läser detta, hur kan man styra FTX:en när man startar köksfläkten?

Naturligtvis kan man montera en strömbrytare bredvid köksfläkten men det måste finnas elegantare lösningar...
 
B barf skrev:
Tror det är en sådan "Thermex Trigger modul" du/ni eftersöker:

[länk]
Inser att detta kanske är dött och begravet sedan länge, men tänker i alla fall föreslå ett sätt som jag kommer att göra det på.

Jag kommer att sätta en differenstryckvakt med känselspröt in i kanalen. När man startar på vilket läge som helst, så blidas ett difftryck vilket gör att vakten sluter, och signal skickas ner till min FTX, som har en ingång för det.

Detta sätt bör funkar på alla fläktar, oavsett deras funktion..
 
  • Gilla
hbspeedshop
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.