Vi funderar på att köpa spis och fläkt från SMEG men har svårt att hitta kommentarer och referenser på de grejer vi tittat på. Spisen heter SUK92CMX5, är 90 cm bred med glaskeramikhäll och två ugnar. Fläkten heter SMEG KD90X-1. Vi tänker ta hem dem via en handlare i Karlstad där vi bor men de vet tyvärr inte så mycket... Är det någon här på forumet som har erfarenhet av eller känner till de här produkterna??
 
Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men vi är själva mycket sugna på den 90 cm breda induktionsspisen CS19ID-5 i kombination med antingen KS9500X1 eller KD90X, och har heller inte hittat recensioner eller omdömen.

Kommer ev. att försöka ta hem dem via en italiensk återförsäljare när det blir dags.
 
Hej,

Smeg gör jättefina vitvaror. Vi har precis fått hem kyl/frys, spis och fläkt, dock inte de modeller ni funderar på. Kommer kunna lämna rapport hur våra vitvaror funkar om en vecka skulle jag tro (hoppas). Jag har "torrkört" lite redan nu förstås och känslan i reglage och handtag etc. är väldigt bra. Känns gediget. I synnerhet spisen känns proffsig på något sätt.

Vi köpte spis och kyl/frys från Tyskland. På det sparade vi 18 000 kronor jämfört med det bästa priset vi kunde få i Sverige. Då var det svenska priset exkl. frakt och villkorat med att vi köpte en hel del annat (diskmaskin tvätt/tork) av samma handlare.

Jag kan alltså rekommendera att kolla priser inom EU innan köp av svensk handlare. Vi köpte från cucine24.de och kan bara säga gott om dem. Kontakten skedde på engelska via mail och vi fick snabbt svar på alla frågor och ett bra pris när vi köpte både spis och kuyl/frys samtidigt. DSV stod för transport och allt kom på en lastpall levererat till min dörr på utsatt tid.

Lycka till med vitvaruköpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.