Hej!
Skulle köpa en spis från whiteaway och när jag ställde några tekniska frågor till kundtjänst så sänkte han priset med 5000 kr direkt utan att jag frågade om det ens. Kan hända är överdrivet nojig men hur kan det vara möjligt, är whiteaway seriösa? Det låter lite för bra för att vara sant tycker jag. Har någon här erfarenhet av whiteaway. Framför allt undrar jag om de håller lovad leveranstid?
Och en annan fråga, har någon erfarenhet av Asko spisar, är de bra?
 
Att dom sänker priset utan anledning har jag inte varit med om, men när ett kylskåp var svårt att få tag i trots att hemsidan sa att det skulle gå på ett par dagar, så fick jag ett annat betydligt dyrare till samma pris.
Tror dom är benägna att ge rabatt eller byta till modeller som har varit "hyllvärmare" alternativt ska bort ur sortimentet. Men det är bara en gissning.
 
Det jag handlat från Whiteaway har hållt leveranstiden. Nu har jag inte handlat från de nyligen, men jag tänker nog att de är helt ok. (d.v.s. inte mycket värre än andra på vitvarumarknaden)

WhiteAway är tätt sammankopplat med Tretti.se om det nu säger något.
(enligt allabolag så är samma person VD på båda bolagen)

Annars har jag haft bra erfarenheter av Gränsbygdens köpcentrum som i mångt och mycket hade samma prisbild som WhiteAway.


EDIT: På tretti.se kan man läsa:
Om Tretti och WhiteAway Group
Tretti är en del av den nordiska vitvarukoncernen WhiteAway Group.

WhiteAway Group är en ung, ambitiös och framgångsrik vitvarukoncern i tillväxt. WhiteAway Group är en erfaren, framgångsrik, digital och ambitiös koncern som driver verksamhet både online och via 85 fysiska franchisebutiker under varumärken som Skousen och Tretti. Vi är Skandinaviens största företag inom vitvaror och vi har 260 dedikerade medarbetare på kontor i Aarhus och Stockholm. Tretti´s fokus är försäljning av vitvaror och varje dag strävar vi efter att leverera den bästa upplevelsen till våra kunder.
 
Redigerat:
A Anders243 skrev:
Annars har jag haft bra erfarenheter av Gränsbygdens köpcentrum
Jag fick dra dom till ARN för dom levererade aldrig det jag köpt utan dom försökte kränga på mig nåt egen-påhittat märke.

Nämnden rekommenderar Gränsbygdens Köpcentrum AB att betala 1 705 kr samt ränta på 2 220 kr enligt 2 § andra stycket och 5 § räntelagen från den 22 februari 2018 tillden dag återbetalning skett.


Whieaway har jag handlat AEG T8DEM842E Torktumlare hos, klockren leverans hem till porten, inget att klaga på.
 
Whiteaway är absolut på riktigt. Det gick lite fort när de växte för ett antal år sedan och då hade de en del problem med leveranser, vilket fortfarande kan synas i kundbetyg på nätet. Fast det är löst sedan många år och nu är de som vilken annan nätvitvarujätte som helst.
 
Man bör kolla deras priser mot prisjakt för dom kör väldigt "pulserande" priser så dom kan t.e.x ha rabatt året om och priserna ändras från dag till dag. Samma gäller Tretti. Var i fysiska butiken(Tretti) Malmö och kollade på en ugn som otroligt hade sänkts från ~18 till 12 tusen. Men när jag kom in o skulle hämta ugnen en vecka senare så hade dom sänkt den till 9 tusen. Fick såklart det nya priset men ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.