Hej!

Jag har en gammal GEBE FN2190 stompistol som börjat krångla lite. När man ska skjuta så pyser den lite men släpper ingen spik. Har funkat fint fram till idag.

Någon med erfarenhet och tips/lösningar?

Tack!
 
Tja! Har ingen erfarenhet av just det märket men har du kollat så att stiftet/kolven som slår i spiken inte har fastnat framme? Dom brukar kunna jävlas en del på Spikpistoler.
 
Är det minusgrader där du befinner dig? Om det är fallet så kan det vara en anledning, våran essve picka med kompressor bara pyser och vägrar skjuta ibland runt -5 grader eller mer. Vi har haft Frustrerande tillfällen med det. Men kan även vara något mekaniskt givetvis.
 
  • Gilla
Snickarkirre
  • Laddar…
M MattEri skrev:
Är det minusgrader där du befinner dig? Om det är fallet så kan det vara en anledning, våran essve picka med kompressor bara pyser och vägrar skjuta ibland runt -5 grader eller mer. Vi har haft Frustrerande tillfällen med det. Men kan även vara något mekaniskt givetvis.
Vi hade samma problem på ett bygge ja va på nu när du säger de. Va tvungna att ha kompressorn inne i en container me värme för att de skulle funka.
 
Hej alla!

Nu har detta legat på is ett tag. Jag hittade inget uppenbart fel. Min far har en kompis som har jobbat mycket med liknande verktyg och den killen plockade isär den, rengjorde och satte ihop igen. Efter detta ska den enligt honom fungera. Det visar sig hur det går.

Tack för alla svar.
 
  • Gilla
Snickarkirre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.