Hej!

Beställde två Dewalt batteridrivna spikpickor från toolking.com den 30 september, dom var framme i Bromma 2 oktober(!), jäkligt snabbt alltså. Men sedan fick jag detta via mail;

"A CORRECT COMPANY OR RECEIVER NAME IS NEEDED FOR DELIVERY. UPS IS ATTEMPTING TO OBTAIN THIS INFORMATION / UPS WILL CONTACT THE SENDER AND/OR RECEIVER REGARDING THE STATUS OR DISPOSITION OF THIS PACKAGE"

Dom förutsätter kanske att det finns en lastkaj med ringklocka men detta är ju till min bostad och det går ej att få dom att ringa/påannonsera att dom är här, märkligt och krångligt.

Någon som har liknande erfarenheter?

Nu får jag vänta hemma imorgon, måndag då leveransen kommer mellan 9-17 men dom brukar vara tidiga. Får jag hoppas iaf. Det är ju fortfarande snabb frakt men att det skall vara så krångligt att köra vara från västerort till söderort verkar ju fantastiskt..!
 
När jag fick mina paket så ringde dom å undrade hur de skulle leverera. om jag vill ändra adress till mitt jobb eller om jag skulle komma till däras central och hämta..
 
Fantastiskt löjligt problem, bara för att jag skrivit både mitt namn och mitt företags namn när jag beställde försändelsen så går dom bara på företagsnamnet trots att jag ringt och sagt att det skall till min privata bostad.

Iom att mitt företags namn inte står skyltat någonstans så hade dom bara vänt tillbaka.
En viss byråkrati anar man ju, helt okej kundservice dock. Men att man skall behöva ringa tre gånger känns ju lite löjligt. En extra vecka i bromma för paketet är ju inge kul, har inte direkt ngn lust att hämta det när man betalat 1500:- i frakt...
 
Du är inte den enda med dåliga erfarenheter av UPS...

http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/98617-ups-dumsnala-amatoerer.html


Öhman ST skrev:
Fantastiskt löjligt problem, bara för att jag skrivit både mitt namn och mitt företags namn när jag beställde försändelsen så går dom bara på företagsnamnet trots att jag ringt och sagt att det skall till min privata bostad.

Iom att mitt företags namn inte står skyltat någonstans så hade dom bara vänt tillbaka.
En viss byråkrati anar man ju, helt okej kundservice dock. Men att man skall behöva ringa tre gånger känns ju lite löjligt. En extra vecka i bromma för paketet är ju inge kul, har inte direkt ngn lust att hämta det när man betalat 1500:- i frakt...
 
Konstigt att det som är så dyrt allt som oftast är sämre än USPS. Fattar inte varför vissa företag envisas med UPS som i mina ögon är överprissatt nåt fruktansvärt.

Tack och lov så är många på EBAY med på att skippa skiten om man upplyser dem om USPS. Tycker man ska bojkotta de som kör med enbart UPS så långt det bara går.

För 1500 spänn ska man banne mig få Clark Kent, utan brillor, som leverantör :)
 
Jag fick paketet till slut, när han ringer på dörren säger han att det skall betalas 1749:- kontant för tull mm vilket ingen hade informerat mig om så det var bara för honom att kånka ner paketet, köra iväg med mig till närmsta bankomat, köra tillbaka paketet och pröjsa.

Dom bör väl för f-n informera att man skall ha pengarna cash när dom kommer, och framför allt att man överhuvudtaget skall betala tull, ibland slipper man ju...

Kommer aldrig använda UPS igen, är ju rätt förtjust i Stockolmsbudet. Trevliga och alltid hjälpsamma med allt, en del att jämföra med om man säger så. Fröken jag snackade med UPS var ju inte direkt hjälpsam, mest slö och kunde inte lägga ihop två och två.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.