Jag kör med en Senco FramePro 602 spikpistol, 21 graders vinkel, har hittills mest lekt och då med Julas plastbandade spik vilket är ett helvete.

Spiken i sig är ok men plasten som fastnar under varje spik gör dels att spikhuvudet inte riktigt går ner, och så är den svår att få bort.

Sig inte att den är lätt att peta bort för det är för jobbigt. Vad finns det för alternativ att köpa som fungerar?
 
jag gissar att svaret: "34 graders pappbandad spik till en 34graders pistol" inte är ett svar som uppskattas? :rolleyes:

jag har dock inte sett 21grades pappbandad.
 
Har du provat med Sencos egen spik?
 
mycke_nu skrev:
Har du provat med Sencos egen spik?
Nej, är den bandad på ett annat sätt?
 
martinradbo skrev:
Nej, är den bandad på ett annat sätt?
Jag har bara använt Sencos bandade skruv, och den är utmärkt. Med tanke på vilken kvalité Julas produkter har emellanåt så skulle det inte förvåna mej om Sencos originalprodukter är bättre.
 
Borde ju finnas spik som är bandad med tunn ståltråd istället, precis som med pappspiken jag använder t.ex.
 
Plasten borde väl inte hindra spikhuvudet från att gå ner?
Iaf för inte de plastrester som kommer från Essves spik det.
Och den plast som sitter kvar borstas lätt bort med en hanskbeklädd hand. :)
 
Köp en spik av högre kvalitet, ställ slagdjupet ngt djupare om du har problem med att den inte går in pga plastskräpet.
 
Spiken går in och slagdjupet kan vara perfekt, men plasten på pintosspiken är för "seg", jag kan tänka mig att 5 år i hyllan kan göra att plasten funkar som den ska, dvs gå i småbitar och det lilla som blir kvar kan man svepa bort med ett snabbt drag med en piassava eller en handske. Nästa spikinköp blir det inte pintos.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.