Z
Hej,

Jag har ett litet hemmagym där det i dagsläget sitter ikea-speglar i 4 kolumner, se illustration. De sitter med vanliga spegelupphängningar runt om.

Abstrakt illustration av sex rektanglar ordnade i två kolumner på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De hänger inte helt jämnt vilket stör mig och tycker att det ser ut/är den enklaste lösningen. Vill göra det lite snyggare helt enkelt.

Jag fick denna bild delad till mig av en slump och blev sugen, känns som inte allt för avancerat.
Modernt hemmagym med träutrustning, roddmaskin, hantlar, och spegelvägg i ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Planen är att lägga till en kolumn, så det blir 5, se nästa illustration.
Ett brunt rutnät med nio lika stora gråa kvadrater inom en större kvadratisk ram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänkte använda mig av ek-lister, och kommit fram till att jag troligtvis kommer att behöva fräsa ut falsen själv. Jag skulle behöva lite input kring dimensioner på trät och hur de skulle kunna fästas. Det hela ska upp på en gipsvägg, men borde inte väga mer än 50 kg totalt.
Jag har tänkt att den yttre ramen blir en profil som bilden nedan och de inre behöver vara som ett T för att hålla fast i flera riktningar. Jag har tänkt att där de inre mötena blir på vertikala och horisontella listerna skulle en sorts half-lap joint så de vilar på varandra och kanske kan gömma fästpunkter bakom de vertikala. Jag tänkte gömma alla skruvhål bakom träplug så det inte syns. Vill ha möjligheten att kunna ta ner det i framtiden, därav vill jag inte limma.
Tips, synpunkter eller tankar?

Teknisk ritning av en avslutningslist, dimensioner 9x21, träslag ek, teak, mahogny, furu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.