Jag har ett badrum på nästan 5 kvm som saknar taklampa. Den enda belysningen kommer från den separata lampa som idag sitter på väggen ovan spegelskåpet och lyser ner på skåpets ovandel. Jättesmart lösning...

Jag har tänkt byta spegelskåp till ett med infälld belysning och är därför på jakt efter något som har stark belysning som också kan komplettera lite för den obefintliga taklampan. Någon som har ett tips sådär på rak arm?

Jag har kollat lite på Svedbergs D-light men är öppen för fler förslag. Jag har svårt att jämföra ljusstyrka med den lösning som är idag, eftersom att allt ljus som sagt hamnar ovanpå skåpet där det inte gör så mycket nytta :O
 
Vi hade samma "problem" då vi inte har takbelysning utan bara LED-spottar i duschen och vid skåpet. Letade runt och det bästa alternativet var just D-light och så blev det. Tycker det fungerar mycket bra och sambon har inte klagat heller, blir tillräckligt ljus för att sminka sig med skåpluckorna öppna.
 
  • skap.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skönt att höra att det verkar finnas något som funkar! Och tusen tack för att du bifogade bild också!
 
kysan skrev:
Vi hade samma "problem" då vi inte har takbelysning utan bara LED-spottar i duschen och vid skåpet. Letade runt och det bästa alternativet var just D-light och så blev det. Tycker det fungerar mycket bra och sambon har inte klagat heller, blir tillräckligt ljus för att sminka sig med skåpluckorna öppna.
Supersnyggt tillsammans med Hafa Lime! :)
 
jarlen84 skrev:
Supersnyggt tillsammans med Hafa Lime! :)
Så rätt, tack tack :)
 
Vi köpte vår badrumsinredning från skånska byggvaror, det blev det här skåpet:

http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/viverone_pkt_90_m_spegelskap-8355

Bifogade filen visar hur det ser ut när det är tänt mitt i natta. Det är svårt att få en idé om hur ljust det blir, men det är klart tillräckligt för att kunna läsa i badkaret, eller när man sitter på muggen ;) En annan effekt som jag inte hade räknat med är reflexen i handfatet, den lyser upp en hel del faktiskt. Frugan har ockuperat skåpen till höger med allsköns prylar, tydligen är det "perfekt ljus för att plocka ögonbrynen och sminka sig", så det måste man ju tycka är ett godkänt resultat.

Ljuskällorna är 3*20w 12v-halogen med trafo inkluderat i skåpet. Grymt bra också med fri returfrakt och öppet köp i 30 dagar. Det kändes tryggt för oss i alla fall...
 
  • Picture 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet du om ljuset är tillräckligt för att plocka ögonbrynen och sminka sig med all annan belysning släckt när det är mörkt ute? För kan man det är det riktigt bra belysning ;)
 
Det är den enda belysningen vi har där inne.. Öppnar man dörrarna reflekteras mycket av ljuset uppifrån i speglarna och lyser upp grymt bra innanför...

Frun intygar att det funkar bra över axeln här :)
 
I Vedums F3 serie har man tänkt på detta, de har försökt med ett kallare ljusrör för att efterlikna dagsljus mer. Som de intregerat i en ljusramp i trä ovan spegelskåp eller spegelskåp.
http://www.vedum.se/badrum/f3/f3

Själv har jag deras alu 600 F5 och den levererar riktigt fint ljus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.