RoTe
Det finns en aluminiumlist med tre spår för att enkelt och billigt kunna glasa in befintliga altaner. Denna sätter man fast i över och underkant, lägger i plastlister i den nedre och ställer i råa glasskivor utan ram runt för att få ett simpelt uterum. En bekant köpte ett gäng sådana för att glasa in sin altan och det var jättebilligt. Nu när vi ska göra samma sak kostar helt plötsligt samma produkt lika mycket som ett helt skjutfönsterparti hos skånska byggvaror, alltså runt 4000kr för 340cm brett parti. Då väljer man ju självklart ett färdigt parti med aluminumramar osv om det inte vore för höjden. Alla dessa färdiga partier är 120cm höga och vi har endast 89cm (går att få till 90cm) att spela med.

Någon som har tips på vart man kan köpa billigt glas och denna fiffiga list till ett humant pris?
 
Jag köpte förra året hos lokala glasmästaren tillsammans med glasrutorna. Har för mig att totalsumman för inglasning blev ca 3500kr mot 17000 för skjutglasparti.
Hittade dock inte någon annan som sålde sådana lister vid det tillfället än glasmästaren.
 
RoTe
Ingenjören skrev:
Jag köpte förra året hos lokala glasmästaren tillsammans med glasrutorna. Har för mig att totalsumman för inglasning blev ca 3500kr mot 17000 för skjutglasparti.
Hittade dock inte någon annan som sålde sådana lister vid det tillfället än glasmästaren.
Ok, får ringa runt till lite andra glasmästare än den som chockhöjde priset. Anledningen till priset var förövrigt priset på glas. Är verkligen 4-5mm tjockt glas utan ram så dyrt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.