Hej
Är det någon som har erfarenhet att beställa kamin från Tyskland? Förstått att sotaren vill ha svensk beskrivning. Ex Spartherm har ju ingen egen manual på Svenska, utan det är ju bara något som importören översatt, och då endast enstaka sida från manualen. Någon som har svensk manual för spartherm på lager? Eller andra goda idéer?
Med vänlig hälsning,
Johan
 
Var sugen på detsamma men avstod till sist. Den jag installerade var väldigt komplicerad och jag litade inte på att hitta en murare som ville ta ansvar för det till sist.
Tänk på vikten vid import...

Däremot lyckade jag pressa ner priset i sverige ganska mycket genom att köra de olika butikerna mot varandra samtidigt som jag hade med en utskrift från en tysk sida när jag besökte dem.

Lycka till.
 
Hej
Muraren hade inga problem, har gjort flera förrut. Tyska bolaget rabbaterar priset från sajten med motsvarande frakten. Skiljer mao > 10.000 skr.
Hade hoppats att någon hade kvar en manual på Svenska ;)
 
De har inte en manual på engelska då? Sen borde det gå lätt att översätta till svenska om de ska vara griniga.

Men jag blir lite nyfiken, var täntke du köpa? Sonderar terrängen inför ett eventuellt köp själv.
 
Finns utmärkt på tyska och engelska. Kan absolut översätta den, men misstänker att sotaren kräver att översättningen kommer fr svenskt företag. Tror eg inte att det är instruktionen till spisen utan vilka säkerhetsmått som gäller.
Tänkte mig en Varia sh eller möjligen Varia 1v.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.