Velar något otroligt om jag skall köpa min Arte 3RLH 100 från ELDA butiken 69000 (kamin) + 6500 (ramning) + 5000 (frakt) eller från tyskland c:a 6500 (kamin/ram/frakt) = 56000
Man kan välja med eller utan automatisk stängning så det är ingen aspekt, garan´tier är naturligtvis ett aber men hur illa kan det bli? Det är ju ändå samma spis...
Tankar?
 
Hej, vi står inför liknande fråga, hur gjorde du?
Med vänliga hälsningar Jesper


Cgong skrev:
Velar något otroligt om jag skall köpa min Arte 3RLH 100 från ELDA butiken 69000 (kamin) + 6500 (ramning) + 5000 (frakt) eller från tyskland c:a 6500 (kamin/ram/frakt) = 56000
Man kan välja med eller utan automatisk stängning så det är ingen aspekt, garan´tier är naturligtvis ett aber men hur illa kan det bli? Det är ju ändå samma spis...
Tankar?
 
Jag hittade samma modell fast 80 bred i Värmland som demoex, med motorstängning och svensk garanti för 50. Står fortfarande i garaget men till vintern smäller det!
 
Ni som köpt och installerat denna kamin:

1) Är ni nöjda?

2) Håller kaminen eftervärmen på ett bra sätt eller är det mer som en öppen spis?


Vi ska installera en kamin till sommaren så att det är klart innan hösten och letar just nu efter snygga kaminer...
 
Tjena var hittade du den i tyskland så billigt?

Jag skal ha en Arte U90-h 4s.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.