Mikael_L
Nu kommer ett litet önskemål.
Absolut ingen nödvändig grej, men någon gång ibland hade jag varit jätteglad om funktionen funnits.

Jag söker en spara-som-utkast-knapp.
När jag sitter och skriver på ett inlägg men vill avbryta av någon orsak, t.ex. kommer ihåg att jag glömt ta en bild som ska bifogas, middagen blir klar, jag vet inte hur jag ska fortsätta med inläggat osv osv.

Sådana gånger hade det varit smidigt med en "spara-som-utkast"-knapp att trycka på.
Så man kan fortsätta senare.

Är det knöligt att implementera ska vi kanske inte lägga tid på det, men är det en lätt grej så kan det ju verkligen vara en ide.
 
Det här är ju en funktion som finns i de flesta bloggverktyg som verkligen vore önskvärt.
 
"Spara som utkast"-funktion har funnits som förslag sedan 2004 men vBulletin menar envist att inlägg och trådar är direktkommunikation och därmed inte har implementerats.
Jag använder gmail som editor när jag vill skriva lite längre texter. Det går också att använda bloggfunktionen. Där går det att spara som utkast. Nackdelen är just att man måste klippa och klistra när man är klar.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu kommer ett litet önskemål.
Absolut ingen nödvändig grej, men någon gång ibland hade jag varit jätteglad om funktionen funnits.

Jag söker en spara-som-utkast-knapp.
När jag sitter och skriver på ett inlägg men vill avbryta av någon orsak, t.ex. kommer ihåg att jag glömt ta en bild som ska bifogas, middagen blir klar, jag vet inte hur jag ska fortsätta med inläggat osv osv.

Sådana gånger hade det varit smidigt med en "spara-som-utkast"-knapp att trycka på.
Så man kan fortsätta senare.

Är det knöligt att implementera ska vi kanske inte lägga tid på det, men är det en lätt grej så kan det ju verkligen vara en ide.
Allra längst ner på datorn finns en ruta med 4 små rutor. Klicka på den. Högst upp finns en mini -A4 sida som heter Dokument. Klicka på den. I vänstra spalten ser du snabbåtkomst. Klicka på den. I högra spalten ser du senaste filerna. Där kan du hitta det du söker! Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.