Anders 1920-tal
Hej!

Jag har ett jessem mast-r-fence (anhåll) till min fräsbord. Nu har jag köpt en duab fm 300b spånsug och skulle behöva ha lite hjälp med det här med spånsugslangar.

Ytterdiametern på utsuget på anhållet är 63,5 mm, den minsta diametern på spånsugen 100 mm. Jag behöver alltså någon typ av reduceringsring eller liknande... men vilken? Eller har någon annan något klokt förslag på lösning?

PS. Nu tänkte jag bara ha en slang mellan bordsfräsen och spånsugen. I framtiden blir det nog ett system men det blir då..,
 
  • Jessem Mast-R-Fence på fräsbord med borrmaskin i arbetsrum, behov av spånsugskoppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Värma och forma till avloppsrör om man inte hittar en passande stos. Finns massor på tuben...
 
Anders 1920-tal
FreQa FreQa skrev:
Värma och forma till avloppsrör om man inte hittar en passande stos. Finns massor på tuben...
Skulle gärna hitta nåt man kan köpa ”från hyllan”
 
Anders 1920-tal Anders 1920-tal skrev:
Hej!

Jag har ett jessem mast-r-fence (anhåll) till min fräsbord. Nu har jag köpt en duab fm 300b spånsug och skulle behöva ha lite hjälp med det här med spånsugslangar.

Ytterdiametern på utsuget på anhållet är 63,5 mm, den minsta diametern på spånsugen 100 mm. Jag behöver alltså någon typ av reduceringsring eller liknande... men vilken? Eller har någon annan något klokt förslag på lösning?

PS. Nu tänkte jag bara ha en slang mellan bordsfräsen och spånsugen. I framtiden blir det nog ett system men det blir då..,

Jula har denna!
Går nog att anpassa i rätt storlek.

Dag

Konisk slangadapter 4 till 1 tum visas på Jula.se webbsida, produktinformation synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.