Jag har funderat ett tag på duabhusets FM300. Lite billigare, och större luftflöde på pappret i alla fall. Jag har dock inte kommit till skott än, så kan inte uttala mig om hur bra den är.
www.duabhuset.se
 
Redigerat:
Duabs fm 300 har mycket större kapacitet framförallt större motor och det är flera här på byggahus som har den.
Einhell har en adapter för att kunna använda 36 mm slang. Det funkar inte alls så bra blir inte mycket sug, speciellt inte med så klen motor

Pär
 
Jag har en FM300 och den funkar riktigt bra. Kör både större hyvel och värtikalfräs plus lite andra verktyg med den.
Barra man använder 100mm slang eller större. Kör med en 50mm slang för att dammsuga golvet och då tappar den nästan all sugkraft.
 
Den sugen du länkar till finns för 1599:- på JULA. Jag har en sån och den är OK men lite i klenaste laget. Köp den större sugen dom har på JULA, den är riktigt bra.
 
Såg just DUAB-husets som nämnts här ovan. Den är nog ett ännu bättre alternativ på grund av priset. Misstänker att det är samma sug som JULAs större.
 
Har också en FM 300 från Duab. Använt den både till bodssågen och större rikt/planhyvel utan problem sen ett år men till golvet är det bättre med en billig grovdammsugare. Möjligen lite byngligt att byta säck men efter några byten har man fått in snitsen. Säckarna är dyra men kan ju användas många gånger. OBS dyr frakt från Duab - är det samma maskin på Jula är det väl värt att åka några mil!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.