Y
Ska påbörja att göra iordning det rum som min värmepump ska stå i samt där jag ska kunna skruva lite eller något, ett hobbyrum i garaget med värmesystemet kort och gott..

isolering, plast och spånskivor... vad är bäst, bara spackla igen skarvar och skruv/spik, samt måla väggen med något... Eller att sätta tunna renoveringgipsskivor...

jag har dock inte riktigt råd att förlora mer plats just vid värmesystemet iofs... så måla vore nog bäst...

1. Är det dumt med spånskivor
2. Vilken slags färg bör man ha måntro? Tänkte måla vitt, men kanske borde ha någon som dels ger hal yta samt om det blir läcka så ska det stå emot lite dessutom...
 
Spånskivor räcker gott.
Spacklat skarvarna och satt 100 väv för att sen grunda direkt(vått i vått)och sedan slutligen dragit över med en 20 glans är vad jag skulle gjort om jag inte vill lägga ner så mkt jobb.
 
Y
Det sa målaren också som var här och kollade :)

Däremot så sa han att det blir ju inte tätt vid golvet, blir det läcka så kommer vattnet in därnere och skivan suger åt sig och blir förstörd... Jag kan inte lägga matta där...

Däremot så slog det mig senare att jag borde väl bara kunna dra silcion längst med såsom man gör på diskbänkar och annat...?...
 
Frågan är vilket slutresultat du vill ha...?

Spånskivor rör sig, skarvar mellan skivorna spricker...
Billigast: Rolla med vit färg.
Nästan lika billigt: Spackla skruvskalllar och skarvar samt rolla vitt. (det kommer att spricka...)
Lite dyrare: Spackla, sätt väv och rolla. kommer troligen att spricka men inte säkert.
Dyrast: Gipsskivor... spricker inte om du lägger pappremsor över skarvarna.

Hur fint vill du ha det?

//Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.