Ska bygga hyllor i en "skrubb" med hjälp av sparringskenor konsoller och - ja jusst det . spånskivor eller MDF-skivor? Utseendet är inte det viktigaste, utan en kombination av pris och hållbarhet efterlyses. Är inte särskilt tunga saker som ska förvaras och skenorna tänkte jag sätta relativt tätt. Tips - någon?
 
Både mdf- och spånskivor måste behandlas(målas) för att inte bli smutsmagneter. Jag hade köpt färdigfolierade hyllplan. Lättskötta, billiga och bra...
 
bigsnucke skrev:
Både mdf- och spånskivor måste behandlas(målas) för att inte bli smutsmagneter. Jag hade köpt färdigfolierade hyllplan. Lättskötta, billiga och bra...
Instämmer helt. Melaminbelagda spånskivor kostar inte många kronor extra jämfört med obeklädda skivor och då får du en yta som lättskött och ser helt ok ut för ändamålet.
 
Om inte utseendet är så viktigt hade jag också valt vita hyllplan. Billiga och "färdiga" att användas. Så när som på lite kapning då...
 
Självklart har ni rätt! Folierade färdiga skivor blir det, klart billigast dessutom! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.