Jag får jämt och ständigt spam mail från en "annonsbyrå" i USA.
Inget hjälper att få dom att sluta.
Jag skulle vilja skicka ett oändligt antal E-mail till dom, flera tusen för att ev. få deras server att lägga av.
Hur gör jag det på ett sätt så att jag inte går att spåra. (Förmodar att det inte är tillåtet att göra vad jag tänkt.)
Hur får jag min dator att under ett dygn eller flera, automatiskt och continuerligt bombardera deras server med mina skräpmail?
Går det?
Eller har någon annan tips om hur man får dom att sluta??
 
Dom som sysslar med sådant har antingen skyddat sig mot sådana bombningar eller vanligare, kidnappat någon annans server, så du kommer att bomba någon oskyldig. Ofta så har de dessutom falsk avsändare, så de kidnappar en server, anger en annan som avsändare.
 
Risken är ju att avsändaren är fejkad. Köp en programvara som filtrerar spammen så slipper du se dem. Om du svarar på ett spam så är sannolikeheten stor att du får FLER spam, eftersom din mailadress uppenbarligen är aktiv och används. Din mailadress blir således mer värd för de som säljer e-postlistor.
 
Du har ingen chans att bomba ner en spamserver. De som spammar använder själva flera 100 (1000) maskiner som avsändare.
Har du en "riktig" email-leverantör så filtrerar den mailservern bort det mesta av spammet.
Jag får sällan spam själv.
 
Jag tror inte att servern är anonym, men att dom som ligger bakom ger tusan i vad man säger/skriver.
Kolla:
This is an advertisement sent from Bookltd.com. We strive to provide quality retail advertisements to our members. We are proud to stand out above the industry standard. If you received this email in error please let us know. We will absolutely honor any requests to be removed instantly. If for some reason you need to contact us please send U.S. postal mail to:
Unsubscribe Bookltd.com 6615 Boynton Beach Blvd. #252 Boynton Beach, FL 33437

Verkar nog OK med själva företaget?
Finns på nätet

Book LTD Your Source For Business eBooks

Inte är jag någon medlem; min adress har dom säkert köpt av någon "fiskare"?
 
Tyvärr finns det bara en sak att göra för att få bort spam. En enda sak som dessutom är den enklaste... "handla inte saker via spam".

Kan tyckas självklart men hade spam inte fungerat så hade de inte varit intressant att skicka. Nu räcker det ju tyvärr med att en av tiotusen mottagare, eller ännu färre, handlar för att utskicket ska betala sig så det är svårt för oss andra att skydda oss.

Man kan försöka skydda sig genom filter och så men de som är bäst i världen på hur filtren fungerar är ju just spammarna så de ligger alltid steget före. Men något filter är bättre än inget filter förståss.
 
Tja - ett snabblösning är att lägga upp en regel i outlook som lägger alla mail från bookltd.com i papperskorgen.
 
OlaF skrev:
Tyvärr finns det bara en sak att göra för att få bort spam. En enda sak som dessutom är den enklaste... "handla inte saker via spam".

Finns det verkligen folk som handlar "via spam"?
 
Jo, det gör ju tyvärr det för annars hade det ju varit tid och pengar i sjön för de som spammar. De gör det ju inte bara för att djälvas med oss :)
 
Man brukar räkna med att (uppskattningsvis) 1 spam på 100 000 leder till avslutad affär. Eftersom spammarna skickar ut miljoner mail per dygn är det ändå en lönsam företagsidé...

Läs mer här:
Why Spam Won't Go Away - Forbes.com
 
Tjaa.. Om du vill slita lite med det så har jag för mig att USA har infört rätt hårda lagar mot SPAM, de skickade in en spammare i buren på 30 år för nått år sedan.

När det är en så här tydlig firma så kanske det skulle vara lönt att anmäla dem, stäm dom på ett 8 siffrigt belopp (i dollar). Finns säkert någon advokat därborta som åtar sig att göra det mot 85-90% av skadeståndet.
 
galento
BAS skrev:
Du har ingen chans att bomba ner en spamserver. De som spammar använder själva flera 100 (1000) maskiner som avsändare.
Har du en "riktig" email-leverantör så filtrerar den mailservern bort det mesta av spammet.
Jag får sällan spam själv.
Efter vi bytte till BBB så har jag inte fått nåt spam,otroligt nog:D Tidigare med Telia forsade det in spam.
 
galento skrev:
Efter vi bytte till BBB så har jag inte fått nåt spam,otroligt nog:D Tidigare med Telia forsade det in spam.
Kanske beror på att du inte hunnit med att sprida din nya mail till div skumma sidor för reggning mm. ;);)
 
Att ge sig på någonting av det du funderar på är rent tekniskt en praktisk omöjlighet, ett troligt avtalsbrott med din internetleverantör och möjligen också ett brott (gränserna i Sverige är oklara, USA reglerna kan jag inte).

Det du således kan göra är att satsa på spamskydd för att slippa se eländet. Som påpekat är bland annat outlooks spamfilter rätt bra och hyggligt smidigt att jobba med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.