Tjenare byggare Bob.

Har fått tillökning i familjen. Våran pojk på 11 månader börjar knalla omkring i huset.

Villan är en arkitekt ritad bostad från 79.

Vid entréplan har vi en trappa upp till övervåningen.

Eftersom han vet om redan sen han började krypa att trappan är spännande och förbjuden att klättra i, tar han varje tillfälle i akt.

Räcker att man vänder bort blicken 1sek så ja. Han gör en tjurrusning och maniskt klättrar upp för den glatta trappan.

Så planen är följande.
Har börjat sätta upp spaljé på sidan som vetter ut mot fritt fall, i bästa "fall". avsvimmning, besök till akuten, min fru och jag i hopp om en frisk uppväxt för lille John.

För att komplicera med barnsäker grind uppe och nere.
Översikt över en inomhustrappa i trä i ett hem, sett uppifrån, med väntande säkerhetsspjäla på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa i hus med vit spaljé på sidan och bruna trappsteg, säkerhetsåtgärd för barn nämnts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackning med pluggsats och träpluggar, 6 mm, för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa i hemmiljö med vit räcke, trästeg och spaljé under uppbyggnad för barnsäkerhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hur är reglerna när det kommer till dimension, mellanrum, förankring. mm?

Är väl lite sent ute med frågan då det skall vara klart söndag kväll.
FÖDELSEDAG KALAS.

( Intygar här med att tidsoptemistiska kvinnor
ofta blir besvikna)

Har nämligen fått upp 1 spjäla på drygt 2veckor

En öppen trätrappa i ett hem utan barnsäkerhetsgrind eller spaljéskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Förpackning med träpluggar på ett grått hyllplan, omärkt telefon syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa av trä med vita sidostycken som leder uppåt, en grön krukväxt och lykta vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En påbörjad installation av en träspaljé vid en inomhustrappa för barnsäkerhet, verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaag Jaag skrev:
Tjenare byggare Bob.

Har fått tillökning i familjen. Våran pojk på 11 månader börjar knalla omkring i huset.

Villan är en arkitekt ritad bostad från 79.

Vid entréplan har vi en trappa upp till övervåningen.

Eftersom han vet om redan sen han började krypa att trappan är spännande och förbjuden att klättra i, tar han varje tillfälle i akt.

Räcker att man vänder bort blicken 1sek så ja. Han gör en tjurrusning och maniskt klättrar upp för den glatta trappan.

Så planen är följande.
Har börjat sätta upp spaljé på sidan som vetter ut mot fritt fall, i bästa "fall". avsvimmning, besök till akuten, min fru och jag i hopp om en frisk uppväxt för lille John.

För att komplicera med barnsäker grind uppe och nere.
[bild] [bild] [bild] [bild]


Hur är reglerna när det kommer till dimension, mellanrum, förankring. mm?

Är väl lite sent ute med frågan då det skall vara klart söndag kväll.
FÖDELSEDAG KALAS.

( Intygar här med att tidsoptemistiska kvinnor
ofta blir besvikna)

Har nämligen fått upp 1 spjäla på drygt 2veckor

[bild]

Hej! 100mm mellan säger bbr. Jag montera första och sista sedan mätte jag mig till ett avstånd under 100mm som passade. Jag fick 950mm mellan mina. Du kommer behöva mäta ut vart första, mellersta och sista ska monteras och få ett gemensamt mått under 100mm som passar mellan. Du kan ju antingen montera sista minst 100mm eller avsluta med en spjälla som täcker helt. Antar att du tänkt sätta grinden på första trappsteget kanske blir svårt att få en spjälla monterad utanför vangsstycket?
 
BirgitS
Tills det är klart blockera trappan med några stolar, träskivor eller annat så att det inte händer en olycka.
 
Dimensionen på reglarna har du väl ändå färdigt? Annars just spaljé är väl 45x45 snyggt om dem är kantfrästa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.