Har ett Bahco S4RM/3T set som är utmärkt, men ibland kommer man inte åt om man behöver den mindre dimensionen. skulle behöva komplettering och tänkte mig typ http://www.conrad.se/5-DELARS-DUBBEL-SPÄRRNYCKELSATS.htm?websale8=conrad-swe&pi=813952 då de är både vinklade och jag inte behöver den "öppna fasta" sidan, eller är de för klumpiga för trånga utrymmen? är typ http://www.clasohlson.com/se/Spärrnyckelsats-Cocraft/40-7226 bättre att ha?
(Häng inte upp er så mycket på märke och pris, jag länkade mest bara för att visa modellerna jag menar)

Erfarenheter, förslag på bättre eller funderingar mottages. :)
 
Jag har båda typerna av spärrnycklar.
Använder nästan aldrig dom "tjocka"

Är mest bara klumpiga även om dom känns väldigt kraftiga och tåliga.

Tror att dom kraftiga är proxxon och dom andra är bacho i klassisk ringnyckel modell.

Gillar verkligen bacho nycklarna och dom tål att misshandlas ganska mycket.
Priset är tyvärr också högt på dessa.


Mitt förtroende för Cocraft är inte jätte stort när det gäller precisionsverktyg.
 
Jag har både ett S4RM/3T & ett 1RM/S12. 1RM spärrkombinycklarna är ju smidigare att arbeta med. Men S4RM spärringnycklarna är bra att ha med i verktygslådan då det tar många dimensioner.
 
Jag har aldrig hållit i dessa nycklar, men de ser lite klumpiga ut...åtminstone på bild.
Vad händer med dem när de blivit lagom inoljade tro?

På jobbet har vi tengtools varianter, och de tycker jag fungerar okej, har dock ingen koll på pris.

Jag köpte en uppsättning bahconycklar för 100:- /st i deras outletbutik i enköping i somras. De kändes riktigt bra, men jag har faktiskt inte hunnit använda dem ännu...
 
Mikael_L skrev:
Jag önskar att jag skulle ha råd med Gedores friction ratchet spanners. :)
[bild]
[länk]

[länk]


Det kostar att ligga på topp, o hade dom varit grön/vita o legat i systainer hade det vart billigt..... ;)
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Jag tog en chansning och beställde dessa på ebay _12.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
går det så går det :p
 
Ser rätt klumpiga ut, lär nog inte användas så mycket.....
 
Mikael_L
Men "heter" man rundskruvad så var det väl skiftnyckel tidigare, så det lär ju inte bli någon försämring iaf ... :p
 
  • Gilla
Rund_skruvad
  • Laddar…
Jag återkommer med recension om dem.
å andra sidan eftersom jag har köpt flera billiga verktyg som fungerar utmärkt så gör det mindre om jag om jag måste ställa dessa i skåpet "skäms verktyg" :)
 
Fick nycklarna idag och gick genast lös på att börja demontera min alfa gtv som ska renoveras. Jag kom åt bra på de bultskallar som har varit problem att komma åt med Bahco S4RM kombinycklarna, För att testa knappen/ spaken för att ändra riktning för drag, svetsa jag fast en bult och sedan stoppade jag in nyckeln i ett rör för att få ett lång skaft och drog överjävligt men spärren höll. Dock är de lite breda mellan ändarna och känns lite ovant att jobba med när man bara har använt vanliga block- och ringnycklar.
För mig är de värda pengarna och framtiden får visa om de håller i längden.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.