Hej, behöver lite hjälp angående vårt spänntak/barracuda-tak. Lägenheten är en 2rok i ett hus från 1929. Spänntaket lär vara senare uppsatt och är utav någon form av plast som nu är ful och gulnad. Det är skiljeväggar mellan hall, kök, vardagsrum och sovrum. Vanligt tak i badrummet. Jag och min sambo funderar starkt på att riva ner det och har därför försökt ta lite bilder ovanför själva spänntaket. I både hall och kök finns det många vatten- och el-ledningar (i rör), men kan inte se några rör i vardagsrum och endast ett vattenrör i sovrummet.

Tänker att vi eventuellt ska börja i hallen, där utrymmet är som minst och även störningsmomentet av att inte ha tak är mindre. Min fråga är väl egentligen om ni har några tips? Kommer antagligen behöva regla nytt tak i hall och kök. I vardagsrummet ligger det konstigt nog redan gipsplattor ovanför duken, så om det inte är några rör lär vi nog bara ytbehandla och måla. Eller?
Behöver man höra av sig till föreningen tro och be om godkännande angående detta?

Tacksam för lite hjälp på traven!

Här är två oskarpa bilder på hur det ser ut ovanför taket i hallen:
Oskarpa bilder på ett underspänntak med sprickor och synliga rörledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.