Jag har en överhandsfräs DeWalt 621 och skulle behöva en ny spännhylsa. Såg att original är ganska dyra, kring 400:-
Finns det alternativ?

Jag har en Bosch (grön) överhandsfräs, men spänhylsorna till denna passar inte DeWalten
 
Fyrahundra känns inte särskilt dyrt, tycker jag. Särskilt inte om det är original.
Det är en detalj med oerhört höga krav på toleranser och är delvis avgörande för hur bra frässtålet kan prestera.

En snabb googling visar att priserna är på den nivån du nämner, även på Amazon så det är tyvärr nog bara att bita i det sura äpplet…

//Ronnie
 
  • Gilla
patrikz och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Fyrahundra känns inte särskilt dyrt, tycker jag. Särskilt inte om det är original.
Det är en detalj med oerhört höga krav på toleranser och är delvis avgörande för hur bra frässtålet kan prestera.

En snabb googling visar att priserna är på den nivån du nämner, även på Amazon så det är tyvärr nog bara att bita i det sura äpplet…

//Ronnie
Ok! Tack, ville ha en second opinion om det finns alternativ. Fick med 3 olika storlekar när jag köpte Boschen. Men nu fick jag bara en storlek (köpte begagnat).
då får jag beställa helt enkelt.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ett alternativ är spännhylsor till Milwaukee/Aeg/Copco OFSE1000. De är likadana. 8mm har art nr 4932256303.
Tyvärr är de nog varken billigare eller lättare att finna än Dewalt/Elu... ☹️

/Höghus
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.