Är det värt att lägga pengar på att ta in en hantverkare som spacklar tak och väggar samt sätter microlit på detsamma, det handlar om en yta om ca 180m2 sammanlagt.

Någon som tagit in en målare för ett liknande jobb och vad fick ni betala?

Någon som har erfarenhet av microlit, har det verkligen så många fördelar jämfört med vanlig tapet så att det motiverar priset?
 
Jag tyckte det var värt pengara för ett proffs. Det blir klart , det blir bra och det kostar ca 40.000 innan ROT.
Hade jag gjort det själv hade jag spenderat 4 gånger så mycket tid.
Detta är ett av de få momenten i ett bygge som jag tycker det är värt att leja bort.
 
Hur stor yta handlade det om för dig, jag har fått ett pris som ligger på 63000:- innan rot, det låter ju jättedyrt i jämförelse. I vårt fall handlar det om 6 rum med tak och väggar.
 
Sofie_A skrev:
Hur stor yta handlade det om för dig, jag har fått ett pris som ligger på 63000:- innan rot, det låter ju jättedyrt i jämförelse. I vårt fall handlar det om 6 rum med tak och väggar.
Hur många kvm golvyta, väggyta? Vad är det för takhöjd och hur många plan? Är det gips som ska spacklas, vävas och målas? Ingår material och hur stor del är material i så fall?
 
Oj, ytan kanske var 170 m2 med mycket vinklar och specialare + fönstersalning. Men det är jättesvårt att jämföra, mina väggar var nysatt gips, dina kanske har gamla tapeter och färdigmålade salningar.

Jag hade en väldigt duktig målare som gick på löpande räkning
 
Har räknat efter och det handlar om ca 220m2 nygipsade tak och väggar som det suttit tapet på, spackling och microlit ingår i priset. Har förhandlat lite och fått lite bättre pris så det kommer nog att vara värt det i slutänden :) Tack för input!
 
Tänk på att ROT gör jobbet dyrare... Kunden får ju ändå bara betala hälften av summan... Räkna med ca 20-30% högre än före ROT.
 
Michailoff skrev:
Tänk på att ROT gör jobbet dyrare... Kunden får ju ändå bara betala hälften av summan... Räkna med ca 20-30% högre än före ROT.
Man behöver ju inte ta fastpris. Så mycket har inte timpengen höjsts på löpande.
 
Michailoff skrev:
Tänk på att ROT gör jobbet dyrare... Kunden får ju ändå bara betala hälften av summan... Räkna med ca 20-30% högre än före ROT.
Ja fast så blir det ju alltid, alla vill ha sin del av kakan. Av till exempel momssänkningen på böcker och tidningar syns inte ett spår längre eftersom att priserna eftersom höjts istället och momssänkningen blev istället en inkomsthöjning för förlagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.