Hej
Hur skulle ni ha gjort med dessa väggar?

7cm blåbetong med skador efter gammakt kakel, det ska upp 60x60 klinker på väggen.


Ska jag spackla?
Sätta upp gips,eller någon annan skiva?

Mvh håkan
 
  • Renoveringsprojekt, halv-avlägsnade kakel, spackelvägg, ofullständigt golv, konstruktion, rör pågående arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle kört med ett lager puts för att jämna av väggarna. Finns tunnputs för typ 3-4mm tjocklek.
 
T tobben87 skrev:
Jag skulle kört med ett lager puts för att jämna av väggarna. Finns tunnputs för typ 3-4mm tjocklek.
Ok, någon speciell sort? Finja, weber?

//håkan
 
Där har jag ingen åsikt, utan alla har nog sina egna favoriter. Men ett välkänt märke är nog bra att ta.
 
  • Gilla
lindahl
  • Laddar…
BirgitS
Gips är ju det snabba sättet, det använde hantverkarna i vårat badrum eftersom det blir billigare än att lägga mycket arbetstid på att laga skadorna.
 
Limma gipsskivor med t ex Ardex S48.
 
Jag hade jämnat av med fix. Är det källare?
 
Kramla
Gips är bland det sämsta valet att använda i en källare som utsätts för fuktvandring, putsbruk B eller samma fix som skall användas montaget av plattor är att föredra.

//Kramla

Edit : läste fel att det var källare
 
B larry78 skrev:
Jag hade jämnat av med fix. Är det källare?
Japp, källare
 
Kramla Kramla skrev:
Gips är bland det sämsta valet att använda i en källare som utsätts för fuktvandring, putsbruk B eller samma fix som skall användas montaget av plattor är att föredra.

//Kramla

Edit : läste fel att det var källare
Ok, låter ju bra att spackla upp med fix, ska kolla med butiken vad dom säger.
 
Gips skall du undvika i källaren. Finns ju även fibercementskivor du kan sätta upp istället för gipsskivor.
 
  • Gilla
Victorlskoog
  • Laddar…
Hej igen.

En fråga till, pga vissa omständigheter kunde jag inte flyta på min epsbetong i tid, var tvungen att flytta brunnen en lien bit så nu är det minst 1,5vecka sedan jag gjöt.

Antar att det bara är att prima golvet?

Det är byggmax eps, jag ska ha 16mm golvvärme ich 30-40mm flytspackel.

//håkan
 
L lindahl skrev:
Hej igen.

En fråga till, pga vissa omständigheter kunde jag inte flyta på min epsbetong i tid, var tvungen att flytta brunnen en lien bit så nu är det minst 1,5vecka sedan jag gjöt.

Antar att det bara är att prima golvet?

Det är byggmax eps, jag ska ha 16mm golvvärme ich 30-40mm flytspackel.

//håkan
Prima rikligt och armeringsnät sen bara att spackla
 
Alla former att puts lirar inte ihop med gasbetiong. Finns speciella sorter för putsning av det.
Var det kanske låghydrauliskt bruk..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.