Jag har fått min gamla golvbrunn i källaren utbytt med gjutning och sedan flytspackel. Dock blev det en liten kant mot golvet och lite ojämnt på sina ställen. Kan jag spackla själv med något på detta (med vad?) och kanske slipa lite innan jag lägger på färg?
Nyutgjuten betong runt golvbrunn i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Peter321 skrev:
Jag har fått min gamla golvbrunn i källaren utbytt med gjutning och sedan flytspackel. Dock blev det en liten kant mot golvet och lite ojämnt på sina ställen. Kan jag spackla själv med något på detta (med vad?) och kanske slipa lite innan jag lägger på färg?
[bild]
Slipa går bra och handspackel för golv. Prima först. Men om du har betalt för jobbet så bör du kontakta de som utförde det för att få det åtgärdat.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Slipa går bra och handspackel för golv. Prima först. Men om du har betalt för jobbet så bör du kontakta de som utförde det för att få det åtgärdat.
Tack för tipsen på hur det kan fixas!

Jo jag har betalt för jobbet, tycker du att jag borde kunnat förvänta mig ett bättre resultat?
 
A
P Peter321 skrev:
Tack för tipsen på hur det kan fixas!

Jo jag har betalt för jobbet, tycker du att jag borde kunnat förvänta mig ett bättre resultat?
Det där hade min hund gjort bättre med bara grovbetong. Och ärligt talat är han usel på allt utom att tigga mat.

Det där är fruktansvärt dåligt om det är flytspacklat av någon som tagit betalt för det.
 
  • Gilla
Nyfiknast och 8 till
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Tack för tipsen på hur det kan fixas!

Jo jag har betalt för jobbet, tycker du att jag borde kunnat förvänta mig ett bättre resultat?
Är det verkligen flyspacklat de gjort?
Beror så klart vad ni avtalat. Men det är ju inte svårt att dra av mot ett befintligt golv med en rätskiva.
 
T Tompafix skrev:
Är det verkligen flyspacklat de gjort?
Beror så klart vad ni avtalat. Men det är ju inte svårt att dra av mot ett befintligt golv med en rätskiva.
Jo, gjutit och sen flytspacklat.
En förbrukad säck med PROBAU Flytspackel Bas som ser använd och dammig ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske är anledningen till att det inte blivit bra att golvet inte är slätt där brunnen är, går inte riktigt att dra av det med rätskiva? Svårt att visa med bild dock men i bortre kant har det ungefär samma höjd som golvet.
Ojämnt flytspacklat golv med golvbrunn, ojämn yta nära brunnen och slätrakade kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Fast själva gjutningen borde varit perfekt, även om anslutningen varierat lite med ojämnheterna.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Jo, gjutit och sen flytspacklat.
[bild]

Kanske är anledningen till att det inte blivit bra att golvet inte är slätt där brunnen är, går inte riktigt att dra av det med rätskiva? Svårt att visa med bild dock men i bortre kant har det ungefär samma höjd som golvet.
[bild]
Ja jisses nästan svårt att få det så ojämt flytspackel. Flytspackel går utmärkt att hyvla bort ojämnheter med en spackel när det härdat en stund. Nu går det endast att slipa.
Det ser nästan ut som det är en glipa vid brunnen, rinner vattnet ner i brunnen nu?
 
T Tompafix skrev:
Ja jisses nästan svårt att få det så ojämt flytspackel. Flytspackel går utmärkt att hyvla bort ojämnheter med en spackel när det härdat en stund. Nu går det endast att slipa.
Det ser nästan ut som det är en glipa vid brunnen, rinner vattnet ner i brunnen nu?
Hur menar du med om det rinner ner? Det är nog ingen glipa men däremot så är det ju en liten grop innan brunnen och där kommer det ju kunna stanna lite vatten.
Närbild av en golvbrunn med en liten grop i betongen runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska tillägga att det just den här brunnen inte används till annat än om det skulle bli översvämning i källaren typ, det kommer inte vara någon dusch eller nått ovanför den.
 
Hur mycket jobb bedömer ni att det är att fixa detta? Dvs prima, handspackla och slipa. Är det snabbt gjort gör jag nog det hellre själv än att försöker få hit hantverkaren för att åtgärda.
 
Oj va dåligt gjort om de va en som skulle fakturera för detta , om de va ert färdigt resultat,

1 timmes jobb kvar , prima å spackla med ett byggspackel . Ex schönox RR. Eller vad dunhar i den lokala butiken,, använd ett vatten pass mot den befintliga betongen å raka ut ett byggspackel. Sen skrapa rent å snyggt med en spackelspade ex 25cm
 
R Rickard.lj skrev:
Oj va dåligt gjort om de va en som skulle fakturera för detta , om de va ert färdigt resultat,

1 timmes jobb kvar , prima å spackla med ett byggspackel . Ex schönox RR. Eller vad dunhar i den lokala butiken,, använd ett vatten pass mot den befintliga betongen å raka ut ett byggspackel. Sen skrapa rent å snyggt med en spackelspade ex 25cm
Tack, det låter som effektivare och enklare att jag gör det själv då. Finns det färdigblandad spackel som är lämplig att använda för detta? Kommer ju gå åt rätt lite tänker jag.
 
15 och 20kg säck beroende fabrikat, blandas enkelt i en hink med en borrmaskin å en liten visp, skall ej vara flytande utan en lite fastare densitet, blanda lite åt gången så det inte brinner ifrån dej
 
P Peter321 skrev:
Tack, det låter som effektivare och enklare att jag gör det själv då. Finns det färdigblandad spackel som är lämplig att använda för detta? Kommer ju gå åt rätt lite tänker jag.
Det är väl effektivare att du låter de som gjort ett dåligt jobb göra rätt?

Ring och reklamera. Var inte så feg
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
T
Ring firman och be dom att fixa det skitjobbet, bland det sämsta jag har sett. Tror förvisso inte dom kan göra det bättre sedan så använder inga seriösa firmor Bauhaus mög ProBau, pinsamt för fan.

Trodde du skämtade när sade att det var flytspacklat, ganska imponerande att få en sådan dålig finish.

Förstår inte hur dessa individer kan åka runt och känna sig nöjda med sådana skitjobb och ha hedern i behåll, bättre dom jobbar i kassan på Ica i så fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.