Jag tänkte låda in ett par rör som går i ett källartak. Det borde gå att bygga en lätt konstruktion i cellplast. Bara en kosmetisk låda alltså. Bara limma. Men är det någon som har koll på om färg och väggspackel fäster på cellplast? Går det att få till någon yta tro?
 
Vanlig väggfärg plastfärg fäster på cellplast spackla går nog inte men du kan använda latexfog passar även att limma med
 
O Olf Oggler skrev:
Jag tänkte låda in ett par rör som går i ett källartak. Det borde gå att bygga en lätt konstruktion i cellplast. Bara en kosmetisk låda alltså. Bara limma. Men är det någon som har koll på om färg och väggspackel fäster på cellplast? Går det att få till någon yta tro?
Kommer säkert funka med cellplast.
Annars kan du använda en skiva som är gjord för just sådant här,
https://www.hornbach.se/shop/Vatrumsskiva-JACKON-12x2500x600mm/8628649/artikel-detaljer.html
 
O Olf Oggler skrev:
Jag tänkte låda in ett par rör som går i ett källartak. Det borde gå att bygga en lätt konstruktion i cellplast. Bara en kosmetisk låda alltså. Bara limma. Men är det någon som har koll på om färg och väggspackel fäster på cellplast? Går det att få till någon yta tro?
Är väldigt nyfiken på hur det gick! Både med själva konstruktionen och färgen. Har tänkt precis som du. Men inte börjat än. Tips tas gärna emot!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.