Jag har några hack i kanterna (90 graders vinkel) på skåpdörrar, lister och karmar och undrar:
- Hur spacklar man på bästa sätt?
- Vilket spackel är bäst att använda för det ändamålet?

Eller brukar Ni strunta i det?

Sedan undrar jag hur Ni skulle göra vid en dörrkarm där en stor träbit har lossnat och vilken typ av spackel/massa Ni skulle använda?
 
  • Skadad dörrkarm med en stor träbit som har lossnat och flagnande vit färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är märkena/hålen så stora så bottna med typ plastic padding. O toppa med snickerispackel. Kör du bara med snickerispackel i de hålet är risken att de spricker
 
I Interista88 skrev:
Är märkena/hålen så stora så bottna med typ plastic padding. O toppa med snickerispackel. Kör du bara med snickerispackel i de hålet är risken att de spricker
Ska jag använda Casco Woodfiller eller Plastic Padding Kemiskt trä och ska jag använda mig av något särskilt verktyg?
 
I Interista88 skrev:
Är märkena/hålen så stora så bottna med typ plastic padding. O toppa med snickerispackel. Kör du bara med snickerispackel i de hålet är risken att de spricker
Tusen miljoner tack!!!

Om du visste alla omständigheter kring min renovering skulle du förstå hur enormt tacksam jag är för hjälpen.

Det kan nästintill liknas västvärldens svar på att ge en svältande människa något att äta vid det här laget.
 

Bästa svaret

Verktyg, en stålspackel i lämplig storlek . Använder jag på jobbet iaf. En för stor spackel kan vara svårt att komma åt med, men du får prova dig fram:) aldrig använt cascos woodfiller. Bara du bottnar med nåt likt plastic padding, sen de sista finliret kör du ett snickerispackel så utan blir fin(y)
 
I Interista88 skrev:
Verktyg, en stålspackel i lämplig storlek . Använder jag på jobbet iaf. En för stor spackel kan vara svårt att komma åt med, men du får prova dig fram:) aldrig använt cascos woodfiller. Bara du bottnar med nåt likt plastic padding, sen de sista finliret kör du ett snickerispackel så utan blir fin(y)
Jag köper Plastic Padding Kemiskt Trä.
Tack igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.