Hej
Har byggt en låda som går runt i rummet som det kommer vara spottar och led-list i. Ledlisten kommer sitta bakom taklisten som ska sitta längst ute på kanten. När taklisten sitter där så blir det ju som en glipa under mot gipsen liksom. Hur ska jag spackla igen detta så det blir slätt på bästa sätt? Bifogar några bilder
 
  • Vit taklist längst upp i ett rum med en glipa under och hängande elledningar ur en öppning i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand pekar på en dekorativ taklist vid en vägg med en glipa och synliga elledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En ofärdig vägg och tak där en kabelkanal inbyggd för belysning ses, med spottar och spackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Latex, eller så förstår jag kanske inte riktigt frågan.
 
Jag vill alltså få det att se ut som att underkanten på gipsen och underkanten på taklisten sitter ihop.
 
Värt att tillägga är att taklisten är frigolit
 
  • Gilla
Murare1965
  • Laddar…
Jag misstänker att färgen kommer spricka mellan nedre listkanten och gipsen om man bara målar? Det är det jag vill undvika
 
Latex och färg. Latexen hanterar problemet med rörelser.
 
Okej tack så mycket
 
Jag har hålkälslister av cellplast mellan ett gipstak och en gipsvägg. De är fastlimmade med latexfog och sedan fogade med samma latexfog. Därefter är allt övermålat med takfärg. Det är snyggt och sprickfritt 7 år senare.
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.