Jag tänkte lägga golvspån varpå jag tänkte limma linoleumplattor.

Ska jag eller ska jag inte spackla skruvskallar och skarvar? Det råder delade meningar verkar det som. Enl instruktioner ska man inte spackla skruvar, men syns inte skruvarna genom linoleumet då?

Hur ojämnt och hur stora skarvar kan man räkna med att det blir mellan spånskivorna. Jag tänkte använda novopan skivor som är bärande mellan reglar. Är det aktuellt att spackla mellan skarvar? Eller räcker det att slipa?

Tacksam för att ta del av erfarenheter
 
L
Att lägga spån är OK men dom ska vara spontade och gå i varandra och limmas , samt slås ihop riktigt , då blir det inga uppstickande kanter , men tänk att 22 spån ska ha max 600C/C för att bära bra , annars kan dom svikta .
Det med spackla skallarna , linoleumplattor är v'äl ca 2+3 mm tjocka , och bär över en skruvskalle , som sitter nere i spånen , det är spånskruv med liten skalle som brukar användas ,
Om du är lite osäker spackla dom .
 
Jag skulle ha spacklat. Även om mattan täcker fint nu så kommer ojämnheterna att framträda med tiden.
 
Om instruktionerna säger att du inte ska spackla, varför ska du göra det då?
 
L
dof dof skrev:
Om instruktionerna säger att du inte ska spackla, varför ska du göra det då?
Vad menar du , inte ska spackla , det är bara skruvhål och inte delar av golv då spackel kan släppa från underlaget
Sedan är det väl upp till TS om han vill göra det i framförhållande syfte
 
Om du läser första inlägget, så ser du att ts skriver att i instruktionen så står det att man inte ska spackla. Därav min fråga varför han skall spackla då det uttryckligen står att man inte ska göra det.
 
Tack för svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.