Jag har byggt smygar (om man nu kan kalla det så vid 75 cm djup) runt våra två nymonterade takfönster. Det är uppreglat, klätt med OSB och sen har jag plåtförstärkt samtliga hörn innan gipset. Jag vet att jag bör spackla med pappersremsa i innerhörnen för att göra det enligt konstens alla regler men det skulle spara otroligt mycket jobbigt arbete om jag kunde foga med latexfog, eller kanske ännu hellre Tec7, istället. Det är inte roligt att stå högst upp på en trappstege med armarna rakt upp och ändå knappt nå när det blir så många extra moment med spacklingen.

Vad tror ni? Borde det inte funka med fog iom plåten som binder ihop hörnen?
 
  • Inomhus takhörn med öppet fönster, ogjord gipsvägg, träbjälkar, pågående renovering eller byggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tec7 kör jag numera med i alla innerhörn. Mycket bättre utfall av den lösningen istället för att spackla
 
  • Gilla
densomkanvet
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Tec7 kör jag numera med i alla innerhörn. Mycket bättre utfall av den lösningen istället för att spackla
Tack!!! Tråden kan låsas! Ett svar som bekräftar min önskan är fullt tillräckligt. Risken finns att någon annan hävdar motsatsen 😁
 
  • Gilla
  • Haha
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
H hellgun skrev:
Tack!!! Tråden kan låsas! Ett svar som bekräftar min önskan är fullt tillräckligt. Risken finns att någon annan hävdar motsatsen
En variant som jag kör på är
1) fyll mellanrummet/springan med spackel
2) limma skarvremsa i papp
3) spackla över och slipa
4) mjukfog i hörnet. Tec7 funkar ju, men även billigare varianter
5) måla och var glad för fina övergångar i hörnen.
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
En variant som jag kör på är
1) fyll mellanrummet/springan med spackel
2) limma skarvremsa i papp
3) spackla över och slipa
4) mjukfog i hörnet. Tec7 funkar ju, men även billigare varianter
5) måla och var glad för fina övergångar i hörnen.
Tack för tips! Detta tar jag med mig till ett projekt med bättre arbetsställning 😁
 
Instämmer med personen som sa tec7 i hörnen. Känner inte till någon målare som remsar innerhörn, otroligt mycket mer jobb att laga om/när den rör sig.

Bäst med tec7 i innerhörn.

Mvh målaren
 
L Lechuza skrev:
Instämmer med personen som sa tec7 i hörnen. Känner inte till någon målare som remsar innerhörn, otroligt mycket mer jobb att laga om/när den rör sig.

Bäst med tec7 i innerhörn.

Mvh målaren
Fantastiskt! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.