Hej!

Skulle vara tacksam för ett svar. Har satt upp renoveringsgips på en vägg i köket (se bild) i försänkningen vid gipsskivan har jag spacklat lite med Beckers Spackel Medium som domsa på k-rauta när jag frågade (se bild). Har läst en del på forumet och att man inte ska ha vilket spackel som helst under kakel!?

Har jag satt upp fel nu? Är ju bara väldigt lite som jag spacklat och sen kommer ju kakelfixen på. (Se bild). Risk för att kaklet ramlar ner nu? Ska jag prima lite på spackelskarvarna??

Enligt kakellimmet jag köpt så står det inget om primer före. Är färdigblandat för att jag ska kunna sätta någon rad då och då när jag hinner.




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Normalt ska man inte sätta vanligt spackel i tex badrum men i kök är det ingen fara!
Kaklen ramlar inte ner pga det.
Primer brukar man sätta före fultspärrar och det är inte helt fel före fixen heller om du bara tänker sätta upp utan spärr. Men primerna är tänkt för att öka vidhäftningen
 
Ok tycker man läser så mycket här på forumet som säger olika? Såhär ser kaklet ut. Kaklat på ena sidan. Den sidan som ska kaklas nu blir hela väggen.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte haft någon fuktspärr eller primer.
Det står inget om det på kakelfix/lim burken.
 
Redigerat:
För att lägga kakel i kök behövs inte fuktspärr eller primer!

Fuktspärr har du i badrum (och på golvet i tvättstigor/toa). Primer använder du på betong (eller flytspackel).
 
Tack! Då kör jag på gipset direkt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.