Hej

Har kollat på detta spa Landskap of Sweden Hekla!

https://www.bygghemma.se/tradgard-o.../spabad/utespa/spabad-landskap-hekla/p-733494

Någon som har erfarenhet av spa bad från Landskap of Sweden?
Jag vet att detta är en Kina bad men enligt min mening så är nog de flest spa bad från Kina på ett eller annat sätt.
Det är i alla fall Balboa system i spa:t och pumparna är i från Jazzi.

Min budget ligger runt 50 000kr så jag vet att man inte kanske får de bästa, Men det jag är ute mest efter är att få värmen, ja visst bubblor är skönt de med :)
 
Redigerat:
D Daniel´G skrev:
Hej

Har kollat på detta spa Landskap of Sweden Hekla!

[länk]

Någon som har erfarenhet av spa bad från Landskap of Sweden?
Jag vet att detta är en Kina bad men enligt min mening så är nog de flest spa bad från Kina på ett eller annat sätt.
Det är i alla fall Balboa system i spa:t och pumparna är i från Jazzi.

Min budget ligger runt 50 000kr så jag vet att man inte kanske får de bästa, Men det jag är ute mest efter är att få värmen, ja visst bubblor är skönt de med :)
Nyfiken... på vad bygger du din mening att alla spabad mer el mindre är fr kina ??
 
J johanmarsta skrev:
Nyfiken... på vad bygger du din mening att alla spabad mer el mindre är fr kina ??
Jag tänker så här att mer eller mindre allt vi köper i teknikvärdet kommer från Kina eller andra länder i Asien.
Jag tror inte de finns svenska företag som bygger ihop spabaden men enbart svenska eller Amrekanska delar. Jag tror att de finns delar i de svenska baden som kommer från Kina eller andra länder runt Kina.
För att jag ska kalla ett Spabad svensk tillverkat så ska de enbart innehålla svenska produkter.
Jag vet inte om svenska eller amrekanska delar är mycket bättre än kinesiska.
Teknik i dag är gjord att gå sönder efter en viss tid, annars skulle inte våra teknikjättar överleva anser jag.
Vi lever i ett komsumeringssamhälle!
 
Ja köpte spa i våras, fullkomligen dammsög nätet på information, onekligen lockade ju priserna på kinabad, massor med jets, allt ingår och de ser riktigt fräscha ut, men ju mer ja läste desto mer övertygad blev ja att kvalitet lönar sig, många bad har tveksam isolering, pumpar som låter som ett kärnkraftverk osv,

Mitt bad står 2 m från sängen, och varken jag eller frun har någonsin hört badet, inte ens när reningen går igång

Mitt råd är att spara ihop tillräckligt för att kunna köpa ett kvalitetsbad direkt, de lönar sig i längden. Mitt val föll på Artesian, aldrig ångrat de valet.
 
  • Gilla
Raffilicious92 och 1 till
  • Laddar…
D Daniel´G skrev:
Jag tänker så här att mer eller mindre allt vi köper i teknikvärdet kommer från Kina eller andra länder i Asien.
Jag tror inte de finns svenska företag som bygger ihop spabaden men enbart svenska eller Amrekanska delar. Jag tror att de finns delar i de svenska baden som kommer från Kina eller andra länder runt Kina.
För att jag ska kalla ett Spabad svensk tillverkat så ska de enbart innehålla svenska produkter.
Jag vet inte om svenska eller amrekanska delar är mycket bättre än kinesiska.
Teknik i dag är gjord att gå sönder efter en viss tid, annars skulle inte våra teknikjättar överleva anser jag.
Vi lever i ett komsumeringssamhälle!
Fast nu pratar du mest om Viskan spa?
Det är ju dom enda som byggs ihop i sverige?
Dom tar sina slangar från sverige och USA ( Och ja,dom är tillverkade i usa)
Limdelar,elektronik kommer från USA ( tillverkade i USA)
Trä från sverige
Akryl från USA ( tillverkat i USA )

Och dom flesta amerikansk tar sina limdelar,slangar,akryl,elektronik mm mm från USA ( tillverkat i USA )
Trä osv från usa

Så att påstå att allt är tillverkat i Kina håller inte,har själv sett att det inte är så.

Och amerikanska delar till spabad är högre kvalite ,dom använder en dyrare och annan plast än Kineserna gör.
Dom använder gjutformarna i mindre serien än Kineserna gör = bättre passform = mindre läckage i framtiden .
Dom använder ett lim som vulkar ihop plasten i delarna ,inte som kineserna där själva limmet kan vara tätningen.

Om allt i en produkt måste komma fr sverig för att kallas svenktillverkat enligt dig så har vi inte så mkt svenktillverkade produkter längre....
 
J johanmarsta skrev:
Fast nu pratar du mest om Viskan spa?
Det är ju dom enda som byggs ihop i sverige?
Dom tar sina slangar från sverige och USA ( Och ja,dom är tillverkade i usa)
Limdelar,elektronik kommer från USA ( tillverkade i USA)
Trä från sverige
Akryl från USA ( tillverkat i USA )

Och dom flesta amerikansk tar sina limdelar,slangar,akryl,elektronik mm mm från USA ( tillverkat i USA )
Trä osv från usa

Så att påstå att allt är tillverkat i Kina håller inte,har själv sett att det inte är så.

Och amerikanska delar till spabad är högre kvalite ,dom använder en dyrare och annan plast än Kineserna gör.
Dom använder gjutformarna i mindre serien än Kineserna gör = bättre passform = mindre läckage i framtiden .
Dom använder ett lim som vulkar ihop plasten i delarna ,inte som kineserna där själva limmet kan vara tätningen.

Om allt i en produkt måste komma fr sverig för att kallas svenktillverkat enligt dig så har vi inte så mkt svenktillverkade produkter längre....
Kul att någon som är kunnig inom området som svarar.

Jag har läst lite på nätet och olika forum bara så jag är inte jätte kunnig. Men det är så jag har tolkat de jag läst mig till.
Så du menar att Amerikanska spa är det bättre än svenska?
Vad skulle du säga att man ska lägga sig på för prisklass?

De spa jag tittade på som jag länkade, har system från ledande Balboa, värmare från Balboa och pumparna är från Jazzi.
Så det är inget att ha tycker du?.....jag tänkte att det kunde vara ett skapligt spabad för den pengen som de kostade. Eftersom de ändå hade system från världsledande Balboa.
 
D Daniel´G skrev:
Kul att någon som är kunnig inom området som svarar.

Jag har läst lite på nätet och olika forum bara så jag är inte jätte kunnig. Men det är så jag har tolkat de jag läst mig till.
Så du menar att Amerikanska spa är det bättre än svenska?
Vad skulle du säga att man ska lägga sig på för prisklass?

De spa jag tittade på som jag länkade, har system från ledande Balboa, värmare från Balboa och pumparna är från Jazzi.
Så det är inget att ha tycker du?.....jag tänkte att det kunde vara ett skapligt spabad för den pengen som de kostade. Eftersom de ändå hade system från världsledande Balboa.
Finns både bättre och sämre amerikanska bad än viskan.
Viskan är väldigt bra på att ta hand om sina kunder vid fel och garantier mm , det är det många i denna branch som inte är....

Det badet du länkade till har pumpar av sämre kvalite,dåligt isolerat,limdelar av sämre plast.
Pumpar som inte är anpassade för antalet jets och kapaciteten på jetsen mm.
Där skiljer det mkt på Kinesiska ihopsatta ,amerikanska och även viskan ( om vi nu ska ta in svenska spabad)
Visst har dom ettbalboa system ,men även dachia har ett siemens/bosch styrsystem ,samma tillverkare som gör styret till bmw mflr premium bilar.
Så bara för att det står balboa betyder det inte att det är bra.

Om man räknar baklänges så ser man att ett spabad av kvalite bör kosta ca 75000 och uppåt.

Har du budget på 50 skulle jag hellre köpa ett beg premium bad.
Men det är vad jag tycker,du får säkert andra svar om du frågar folk som köpt billiga bad ,jag bara lagar dom när dom går sönder ,så jag träffar ju bara dom som är besvikna :)
 
  • Gilla
SegerM och 1 till
  • Laddar…
J johanmarsta skrev:
Finns både bättre och sämre amerikanska bad än viskan.
Viskan är väldigt bra på att ta hand om sina kunder vid fel och garantier mm , det är det många i denna branch som inte är....

Det badet du länkade till har pumpar av sämre kvalite,dåligt isolerat,limdelar av sämre plast.
Pumpar som inte är anpassade för antalet jets och kapaciteten på jetsen mm.
Där skiljer det mkt på Kinesiska ihopsatta ,amerikanska och även viskan ( om vi nu ska ta in svenska spabad)
Visst har dom ettbalboa system ,men även dachia har ett siemens/bosch styrsystem ,samma tillverkare som gör styret till bmw mflr premium bilar.
Så bara för att det står balboa betyder det inte att det är bra.

Om man räknar baklänges så ser man att ett spabad av kvalite bör kosta ca 75000 och uppåt.

Har du budget på 50 skulle jag hellre köpa ett beg premium bad.
Men det är vad jag tycker,du får säkert andra svar om du frågar folk som köpt billiga bad ,jag bara lagar dom när dom går sönder ,så jag träffar ju bara dom som är besvikna :)
Skulle du rekommendera Viskan spa?
Det var ett sådant jag titta de på från början.
 
Ja ,om man vill ha ett djupt kar så ska man välja viskan.
Dom har lite lång leveranstid just nu dock.

Vart bor du någonstans?
 
J johanmarsta skrev:
Ja ,om man vill ha ett djupt kar så ska man välja viskan.
Dom har lite lång leveranstid just nu dock.

Vart bor du någonstans?
Lång leveranstid gör inte så jätte mycket....ska spara lite till :)
Jag bor i Västervik, vad tänkte du på?
 
Har lite kontakter runt om i Sverige.
Men ingen i Västervik tyvärr.
 
D Daniel´G skrev:
Hej

Har kollat på detta spa Landskap of Sweden Hekla!

[länk]

Någon som har erfarenhet av spa bad från Landskap of Sweden?
Jag vet att detta är en Kina bad men enligt min mening så är nog de flest spa bad från Kina på ett eller annat sätt.
Det är i alla fall Balboa system i spa:t och pumparna är i från Jazzi.

Min budget ligger runt 50 000kr så jag vet att man inte kanske får de bästa, Men det jag är ute mest efter är att få värmen, ja visst bubblor är skönt de med :)
Har också tittat på Hekla, vad blev det nu för din del ?
 
Om man nöjer sig med en dålig kopia på ett amerikanskt bad så funkar det nog att köpa "landskap of Sweden" (made in China)
 
Stonefactory som säljer Landskap Hekla och skriver följande på sin hemsida:
"Garanti
- Produktgaranti 2 år
- Reklamationsrätt 3 år

Fråntaget ur produktgarantin är nackkuddar, ozongenerator, termolock, remmar,
plastspännen, filter och cirkulationspump då dessa är förbrukningsvaror med
varierande livslängd.
"

Dom kan inte ens garantera att dessa saker ska hålla i 2 år. Jag undrar om detta är standard även för amerikanska premiumbad?
 
  • Gilla
Robinilso
  • Laddar…
M
M matwe skrev:
Stonefactory som säljer Landskap Hekla och skriver följande på sin hemsida:
ka hålla i 2 år. Jag undrar om detta är standard även för amerikanska premiumbad?
Vill bara upplysa om att Stonefactory är en del av den månghövdade hydran Bygghemma, de har massor med siter som låtsaskonkurrerar med varandra.
 
  • Gilla
llehs och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.