Hej.
Undrar om någon har tipps på vart man köper utrustning man kan sätta i borrmaskin eller dyligt,
Det som skall sotas är en Vedolux 40 ub. Och panntuberna är ca 80mm i diameter.
Alla tips mottages tacksamt!

Mvh., Tobias
 
Har samma problem med min v65 Calmar med stående tuber och låg-takhöjd... Har nån bra tips ?
 
hansers1 skrev:
Har samma problem med min v65 Calmar med stående tuber och låg-takhöjd... Har nån bra tips ?
Kolla här.
 
Tack slipperman för utförliga beskrivningen...
Ser enkelt ut ,skaffar "grejer" liknande dina till veckan, blir en Rusta borrmaskin som sot-dragare.
Hade gott
 
Hej!

Mycket bra beskrivning slipperman har en v33 som jag vill förenkla tubsotningen i och undrar vad för specifikationer det är på din borrviska och var du fått tag i den.

mvh
Johan
 
johsv skrev:
Hej!

Mycket bra beskrivning slipperman har en v33 som jag vill förenkla tubsotningen i och undrar vad för specifikationer det är på din borrviska och var du fått tag i den.

mvh
Johan
Köpte från ovan nämnda Sotarverktyg. Ringde och sade att jag ville ha en viska med samma längd som den medskickade och att den skulle vara för borrmaskinändamål samt diameter på tuberna. Baserat på detta levererar de en som fungerar.
 
slipperman skrev:
Köpte från ovan nämnda Sotarverktyg. Ringde och sade att jag ville ha en viska med samma längd som den medskickade och att den skulle vara för borrmaskinändamål samt diameter på tuberna. Baserat på detta levererar de en som fungerar.
Vad kostade kalaset ungefär?
 
Zac skrev:
Vad kostade kalaset ungefär?
Vill minnas att tubsotningsviskan låg på drygt ett par hundralappar, men det kan vart billigare också. Sotningsverktyg är inte direkt nåt som binder cash.
 
Hej igen!

Köpte nyss en borrmaskinviska från sotarverktyg och kan meddela att axel(7mm1,4m)+tubviska(50mm)
gick på ca 1000:-
Kändes lite saftigt men efter att ha provat så känns det som mycket välinvesterade pengar.
Kan tipsa om att den flexibla axeln levererades instucken i ett 15 mm pex vattenrör och det gjorde den väldans lätthanterlig. Kan vara ett tips till slippermans vickevire räddare. :D

sota lugnt där ute!
 
Jag fick min borrmaskinsviska levererad från sotarverktyg igår. Lite dyrt, men väl investerade pengar. Oerhört bekvämt med den flexibla axeln!

I och med att 1) jag har lite dåligt med takhöjden, 2) baxin är ganska hög och 3) ett rör är icke-optimalt draget ur sotningssynvinkel, så har jag slarvat med sotningen tills nu. Det blev rent och fint, och det var (nästan) roligt att sota!
 
jag har kört tuberna med dewaltskruvdragaren men köpte en rustaborrmaskin för ändamålet, men den funkar inte alls lika bra, den är så klen så jag måste "gasa på" med den å då börjar den snurra så fort och viskstången börjar "vobbla"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.