Har flyttat en sotlucka ca 20cm högre upp, murat igen hålet med eldfast bruk å tegel och murat fast sotluckan i nya hålet, och ska lägga brandsilikon efter kanterna på luckan. Min fråga är, måste en sotare godkänna innan jag kan elda igen? väntar förstås 2-3 veckor så bruket hinner härda.
 

Bästa svaret

Claes Sörmland
Har du eldningsförbud efter en brandskyddskontroll så behövs en ny brandskyddskontroll för att lyfta förbudet.

Annars är det din egen bedömning om du som fastighetsägare vill att någon sakkunnig som inspekterar den åtgärd som du har gjort. I s f får du köpa den tjänsten av valfri firma.
 
  • Gilla
Chrally
  • Laddar…
Har ingen eldningförbud just
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Har du eldningsförbud efter en brandskyddskontroll så behövs en ny brandskyddskontroll för att lyfta förbudet.

Annars är det din egen bedömning om du som fastighetsägare vill att någon sakkunnig som inspekterar den åtgärd som du har gjort. I s f får du köpa den tjänsten av valfri firma.
Ok, har ingen eldningsförbud och kan garantera att att nya luckan är 5 gånger tätare än gamla, den gamla kunde man vicka på locket å det var glipor runt hela, hade sotare här för Nån månad sen å han gav ingen anmärkning på det, det tyckte jag var lite lustigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.