Hur är egentligen sorteringen av PM i "Skickat" gjord? Inte i kronologisk ordning vad jag kan se. Jag har över 300 pm där och det är lite knepigt att hitta rätt.

Kan jag själv ändra sorteringen i utkorgen?
 
Jo, den bör sortera kronologiskt efter när det skickades. Är det importerade meddelanden som inte sorteras rätt? Kan hända att tidsstämpeln blev knasig för dem vid importen, i så fall sorteras de på något annat sätt...

/M
 
Importerade meddelanden verkar ha fått det magiska datumet 1970xxxx, men vad jag kan se är alla meddelanden knasigt sorterade. Några meddelanden från i år ligger mitt i och def inte på slutet.
 
Jag hoppas att det här är något du kan leva med ...?
 
Dom senaste meddelandena ligger på sidan 3 hos mig, därefter är det i kronoligisk ordning ser jag nu. Det är väl bara att skicka dom från 70-talet i sopkorgen så är problemet löst.
 
Anledningen till att datumet är satt till första januari 1970 är att Unix-systemet som servern använder börjar sin tidsräkning vid midnatt just det datumet. Det som har hänt är att dina meddelanden tappat sin tidstämpel, och därmed återställts till tidsräkningens början. Du kan mycket riktigt "lösa" problemet genom att slänga de berörda meddelandena.

/M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.