Exteriör av en bod med lockpanel och lecasockel, dolt i grönska med synliga rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggen utanför boden
Rostfri arbetsbänk med vask, brygg- och slungutrustning för honungs- och ölbryggning, samt elektroniska instrument.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inne i boden VA under bänken,
Golvbrunn?
Del av hus med lecasockel och stående lockpanel, samt plåtdetaljer vid sockeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg. Stående lockpanel, plåt, lecasockel.


Hej min bod (som är en del av mitt garage) används till att slunga honung och brygga öl (fast inte samtidigt).
Till sådan sysselsättning är det fantastikt bra med vatten och avlopp. Rostfri bänk finns redan och idag drar jag in trädgårdsslangen och samlar vattnet i en murarbalja. Jag vill ha fast VA såklart även om bara på sommaren.

Utanför väggen finns sommarvattenledning (pem 25) så jag kan sätta ett T kors där. Det finns även stuprör med lövsil som ansluter till dränrör ledandes till egenbyggd stenkista. Där kan jag leda bort vattnet.

Hur går jag genom väggen på bra sätt med pem 25 och typ 40mm plastavlopp? Detta bara till sommaranvändning då? Men uppvärmt utrymme, vill ha tätt.

Denna del av garaget står nån meter ovan mark med lecastensockel. Ska man gå in i lecan och upp genom golvet? Golvbrunn? Mellan leca sockel och stående lockpanel är plåt, gå in där? Vad för tätning genomföring?

Tacksam för råd.
 
L
Att ansluta med T-stycke och gå in genom väggen under bänken , sedan till blandare , går även att sätta en liten VVB 15 liter under bänken , är väl mest av estetisk karaktär var man går in ,
kanske inte så snyggt
Sedan det med att ansluta mot stupen är väl OK , men det som är oroande i mitt tycke , du skriver stupen anslutna till dränrören , Är det sant det du säger om detta . Aj Aj inte bra , blir boss i dränen och kommer inte att fungera efter några år .
Då har du 2 vägar att gå in och ut vatten och avlopp , gå genom vägg en bit upp eller gräva , och gå genom lecan in under huset , sedan gå upp genom golvet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.