Som tämligen nybliven husägare så hittar man såklart sina projekt.....

Rev bort vävtapeten i källaren för att kunna måla väggarna med diffusionsöppen färg. Mitt i hålet i denna bild nedan satt ett köksskåp med luckor, bakstycke & hela baletten. Rev såklart bort detta, och "upptäckte" en helt oventilerad tillstängd burspråksutbyggnad.

IMG_1076.JPG
Bild 1

Uppe i taket satt det masonitskivor som dröp av kondens, vilka jag rev bort. Planen är att ta bort brädorna, tjärpappen under och sedan sågspånet för att:

1. Kolla så att det inte finns stora fuktskador (en av brädorna är murken)
2. Göra en något modernare lösning

Men först måste jag gör något åt golvet i burspråket.

Det är här ni experter kommer in:
1. Steg 1 tänkte jag vore att göra om fönstret i bild 1 till en dörr. Eftersom jag antar att väggen är bärande så får bredden bli som det är idag, dvs att jag bör öppnar ner till golvnivå.

2. "Golvet" i burspråket är bara en sörja av sten & frostsprängd betong? Se bilder nedan:
IMG_1081.JPG
Bild 2

IMG_1078.JPG
Bild 3

Är det bara att bila ut skiten, gräva ner en 30 cm i backen, lägga fiberduk, nytt makadam(20cm?), cellplats(10cm) och gjuta 10 cm betong över det hela(utrymmet är inte djupare än 70 cm och ca 2,5m långt)?

3. Nästa steg i planen var att ta bort marmofloren i rummet mha slipmaskin & lägga klinkers på golvet.
All tips mottages tacksamt!

Mvh
Lars
 
Har du möjlighet att göra bilderna mindre? Forumlayouten gör att ditt inlägg blir oöverskådligt.
 
Klart!

Mvh
Lars
 
RoTe
the_PL_man skrev:
Ok, lite sen uppföljning på projektet:
[länk]

/Lars
Nästan alla bilderna är länkade till C:\ vilket inte fungerar på internet...
 
Sorry för det, fort & fel.
Så, då var det fixat!

Mvh
Lars
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.