Hej

Jag har en Nibe Fighter 1215 som värmer upp vårt hus. Det är mestadels element, men i några rum (och strax även i ytterligare ett rum) finns golvvärme och även handdukstork som värms med en gemensam slinga som alla element.

Jag vill att golvet och handdukstorken skall vara varma på sommaren. Hur gör jag detta bäst? Jag ser två alternativ:

1 - Vrider upp värmekurvan i värmepumpen en hel del så jag tvingar den att producera värme även på sommaren. Samtidigt stänger jag av alla element.
2 - Installerar en el-patron i handdukstorken, samt även en en LK Heater 350 till min LK MInishunt M60 enligt beskrivningen här: http://www.lksystems.se/Documents/L...broschyrer/Folder_Golvvärme i enstaka rum.pdf

Alla tips emottages varmt!

Mvh Jakob
 
Hej!
Om du kör ut vatten på systemet under sommaren så kommer väl det att värma huset även om
du stänger av radiatorerna! Du kommer att köra ut varmtvatten i rören i golvet. Det räcker för att värma mitt hus på sommaren. Går det inte att sätta in en elpatron i golv slingan på toaletten ( kanske är det du beskriver)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.