Varit med familjen på solsemester nu när det går att resa igen. Ett problem jag inte reflekterat över tidigare är att barnen är så in i Norden ”poolkära”. Är svårt att få dem att bada i havet mer än enstaka dopp. Gissar det är fler familjer än vi som har likartade problem.

Skulle därför vilja att vi hjälptes åt att lista hotell nedan som saknar pool, men är nära till hav/sjö.

Skriv hotellets namn, destination och eventuell charterbolag man reser med.
 
Skippa charterresor
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Skippa charterresor
M maria01 skrev:
Skippa charterresor
Tack för din synpunkt. Jag åker gärna reguljärflyg, bara hotellet saknar pool. Vilka platser har du varit på utan pool men i närhet till strand?
 
Så du vill alltså tvinga dina barn att bada i havet genom att boka hotell utan pool?
 
  • Haha
preben89 och 2 till
  • Laddar…
L Lilla Yk skrev:
Tack för din synpunkt. Jag åker gärna reguljärflyg, bara hotellet saknar pool. Vilka platser har du varit på utan pool men i närhet till strand?
Många ställen i Italien mindre orter skippa stora hotel Frankrike finns det mängder med kolla airbnb hotel
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Många ställen i Italien mindre orter skippa stora hotel Frankrike finns det mängder med kolla airbnb hotel
Finns det något särskilt hotell som du vill rekommendera utifrån de preferenser jag satt upp?
 
M maria01 skrev:
[länk]

svensk ägt
Hur är stranden? Stenstrand? Sandstrand? Långt från hotellet?
 
Du kan välja och vraka i hela grekiska ö-världen av boenden som inte har det.
Googla t.ex. på Naxos, Paros, Milos, Sifnos, Serifos, etc, i Kykladerna så har du drömstränder av olika slag och minimalt med pooler. Vi åkte runt med barnen när de var små med flyg till Aten och sedan båt till öarna.
Finns charterbolag som har resor, ofta med flyg till Santorini och sedan vidare med båt.

Här kan du läsa mera https://www.kalimera.nu/
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Eller skippa chartern, flyg reguljärt och hyr via Homeaway, AirBnB, eller dylikt!

Sen kanske fundera på varför barnen inte gillar att bada i havet...?
Kanske de känner sig osäkra, dåliga simkunskaper, etc. och att då "tvinga" dem i havet kan förvärra känslan och göra dem än mer osäkra.
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Unikt namn
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Så du vill alltså tvinga dina barn att bada i havet genom att boka hotell utan pool?
Ring bris. :rolleyes:

Ontopic kanske (medel)havet upplevs kallt jämfört med poolen? Det dröjer ju tills nästan skolstarten innan det blir poolvarmt.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
AXS
Parga. Bra strand, god mat och du hyr förslagsvis en villa utan pool.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Eller skippa chartern, flyg reguljärt och hyr via Homeaway, AirBnB, eller dylikt!

Sen kanske fundera på varför barnen inte gillar att bada i havet...?
Kanske de känner sig osäkra, dåliga simkunskaper, etc. och att då "tvinga" dem i havet kan förvärra känslan och göra dem än mer osäkra.
Nej, det handlar nog mer om att vi badat väldigt mycket i badhus senaste året tror jag, då barnen verkligen gillat detta.

Tidigare utlandsresor har barnen alltid valt havet före poolen, men nu åkte vi på långresa under mellandagarna och de dissade havet helt, trots att havet var betydligt varmare än poolen.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Ring bris. :rolleyes:

Ontopic kanske (medel)havet upplevs kallt jämfört med poolen? Det dröjer ju tills nästan skolstarten innan det blir poolvarmt.
Nej, vi åker nästan alltid i början av augusti när vi åkt till Medelhavet… År själv badkruka så vill gärna ha så varmt som møjligt i vattnet

Skulle helst åka till någon plats där det är relativt små, eller inga, vågor, sandstrand och nära till havet från hotellet (som givetvis ska sakna pool).

Alla inlägg har hittills räknat upp platser i Europa, vilket jag är mycket tacksam över. Någon som har erfarenhet av hotell lite längre bort (typ Karibien eller Asien), där det inte finns pool?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.