Hej,

håller på att få solpaneler installerade på mitt hus just nu. Det jag funderade på är om det är värt att få en neutral tredje part att inspektera installation när de är klara. Jag kan inget om det är rätt gjort så man är i händerna på installations firman. Jag tänker lite som att köp en begagnad bil så får man den inspekterad på en verkstad innan köpet. Är det någon som gjort detta? Kändes det värt det?

Givetvis är det en legitimerad firma som gör jobbet som lämnar 15-25 års garanti på allting.
 
Klart det är intressant med besiktning, men frågan är om det är värt pengarna.
Jag kommer gå på om jag får någon dålig vibb så kommer jag låta besiktiga annars så skiter jag i det.
 
  • Gilla
zervez
  • Laddar…
Hur gick det? Besiktade du?

Jag får installation gjord nu och besiktning kommer att beställas. Installationen har än så länge inte gått smärtfritt med avtalsbrott och avbrott så jag känner att även om det som är känt idag rättas till så kommer jag vilja ha besiktning gjord.
 
Jag önskar att jag kunde säga att allting är klart men de håller fortfarande på och schabblar sig. Mitt system är inte igångsatt än nu 45 dagar efter att de började. Varit en lång rad av saker. När de anser sig vara klara så ska jag inspektera innan jag betalar räkningen, har inte fått den än.
 
Att det ska vara så svårt att få något korrekt gjort, det är ju inte raketforskning direkt. lycka till och håll oss gärna uppdaterade.
 
Absolut. Det sista som hände är att växelriktare dog efter 5 dagar och att den nu ska ersättas av en ny alternativt reperation. Sen har de blivit skador på fasad under installation som också ska fixas. Försöker inte tänka för mycket på det hela då det inte är värt huvudbry så det får ta den tid det tar. Inte mycket produktion av el dessa månaderna så missar inte så mycket.
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Vad var det för fabrikat på växelriktaren som pajade sönder?
 
A Arnodt skrev:
Vad var det för fabrikat på växelriktaren som pajade sönder?
Goodwe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.