Hej!

Har fått en intressant offert från Solens Energi i skåne på vårt tak. Panelen de erbjuder är från Holländska Denim. Enligt specen så ser det ut att vara ganska bra paneler även om det givetvis finns ännu vassare på marknaden.

Det verkar dock vara en relativt liten tillverkare och jag hittar nästan ingen oberoende information på nätet. Är det någon som har erfarenhet av dessa solpaneler?
 
Redigerat:
Jag har för några dagar sedan dragit igång mitt system bestående av 20st 405W Denim-paneler (U M3 405 BB 108H) samt en 8,2kW Fronius-växelriktare. När solen varit framme har effekten varit upp i nästan 8300W och tvingat växelriktaren att klippa, så effektmässigt levererar de verkligen.
 
  • Gilla
DanielCoxLFV
  • Laddar…
H HMB83 skrev:
Jag har för några dagar sedan dragit igång mitt system bestående av 20st 405W Denim-paneler (U M3 405 BB 108H) samt en 8,2kW Fronius-växelriktare. När solen varit framme har effekten varit upp i nästan 8300W och tvingat växelriktaren att klippa, så effektmässigt levererar de verkligen.
Tack! Jag drar förhoppningsvis igång mitt system innan årets slut.
 
Enligt min uppfattning så är det ganska jämn kvalitet på panelerna på marknaden nu. Det behövs dessutom ganska lång tid innan en systematisk defekt kan uppträda. Så man får titta på databladet och hoppas på det bästa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.