VÄr putsade fasad (mörkgrÄ, nÀstan svart) ca 10 Är gammal ser lite blek och trÄkig ut.

Det ser ut för mig som att den Àr solblekt dÄ solen gassar hela dagen pÄ sommaren och den Àr inte sÀrskilt smutsig nÀr jag tittar pÄ nÀra hÄll. Har kört vanlig fasadtvÀtt pÄ baksidan men blev ingen riktig skillnad.

Nu till twisten.. VĂ„r hund brukar lĂ€gga sig pĂ„ samma plats intill fasaden som alstrar vĂ€rme (röd cirkel), och nĂ€r han lĂ€gger sig dĂ€r sĂ„ gnider han pĂ€lsen mot fasaden och ser man pĂ„, dĂ€r ser den frĂ€sch och fin ut utan solblekning
 Antar att oljan i pĂ€lsen gnider av sig mot fasaden och ger den nĂ„n sorts lyster

SĂ„ min frĂ„ga Ă€r till er som kan, kan man polera upp fasaden pĂ„ nĂ„got smart sĂ€tt liknande det hunden gör eller mĂ„ste man mĂ„la om hela skiten? 😬
 
  • Utomhusterrass med grĂ„ vĂ€gg, svart rund dörr, hĂ€ngande blomkruka, trĂ€golv, gröna vĂ€xter och röd stol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett modernt hus' entrĂ© med röd dörr, grĂ„ vĂ€gg, fönster, krukvĂ€xter och lykta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VĂ€gg och fönsterkant, grĂ„ textur, skarpa linjer, ljust inslag, nĂ€rbild, otydliga flĂ€ckar, liten spricka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En grĂ„ vĂ€gg, vit kant, brun röd lanterna, konstig röd markering, grĂ„a stenplattor, blommor överst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken fÀrg
B Big#6 skrev:
VÄr putsade fasad (mörkgrÄ, nÀstan svart) ca 10 Är gammal ser lite blek och trÄkig ut.

Det ser ut för mig som att den Àr solblekt dÄ solen gassar hela dagen
Vilken fÀrg anvÀnde du? Min, frÄn början mörkgrÄ, Àr idag mycket ljusgrÄ. Södersidan som utsÀtts för den österlenska starka solen Àr mycket blek men norrsidan har blekts lika mycket och Àven förrÄdet som ligger "i mörker". Fasaden Àr 17 Är och jag Àr besviken.
 
yonna yonna skrev:
Vilken fÀrg

Vilken fÀrg anvÀnde du? Min, frÄn början mörkgrÄ, Àr idag mycket ljusgrÄ. Södersidan som utsÀtts för den österlenska starka solen Àr mycket blek men norrsidan har blekts lika mycket och Àven förrÄdet som ligger "i mörker". Fasaden Àr 17 Är och jag Àr besviken.
Jag har ingen aning vilken fĂ€rg som anvĂ€nts dĂ„ vi flyttade in 2015 och huset Ă€r renoverat 2012, och han som har renoverat huset Ă€r fullstĂ€ndigt ohjĂ€lpsam nĂ€r det kommer till att frĂ„ga vad han har gjort
 đŸ€·â€â™‚ïž
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.